پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۲۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
فرصت رو به پایان است و چند روزی برای چیدن مقدمات سفر اربعین باقی نمانده است.جامعه دانشجویی با جمعیت ۴ و نیم میلیون نفربه ویژه دانشجویان پسر از پرمخاطب‌ترین زائران سفر اربعین حسینی هستند که برای اعزام به این سفر نیاز به مجوز خروج از کشور دارند.اما سامانه‌ها همچنان اختلال دارند و دانشجویان را سرگردان کرده است.

شعارسال: بیش از ۱۳ روز از آغاز ثبت نام برای دریافت مجوز خروج از کشور گذشته، اما سامانه‌ها همچنان اختلال دارند و دانشجویان را سرگردان کرده است.

 فرصت رو به پایان است و چند روزی برای چیدن مقدمات سفر اربعین باقی نمانده است.جامعه دانشجویی با جمعیت ۴ و نیم میلیون نفربه ویژه دانشجویان پسر از پرمخاطب‌ترین زائران سفر اربعین حسینی هستند که برای اعزام به این سفر نیاز به مجوز خروج از کشور دارند.

علاوه بر اینکه باید دانشگاه محل تحصیل معافیت تحصیلی را تایید کند، سازمان نظام وظیفه نیز باید تاییدیه دانشگاه را بررسی و مجوز خروج از کشور را صادر کند که در این مسیر دانشجویان با مشکلات زیادی مواجه بودند.

از سال ۹۴برای تسهیل در صدور مجوز خروج سامانه سقا با همکاری ستاد اربعین دانشجویی راه اندازی شد که دانشجویان به صورت الکترونیکی و با حمایت نهادهای دانشگاهی مشکلات کمتری برای صدور مجوز خروج از کشور داشته باشند اما سازمان وظیفه عمومی ناجا نه تنها همکاری مناسبی با ستاد اربعین دانشگاهیان نداشته بلکه به دلیل اختلال در سامانه نظام وظیفه مشکلات زیادی برای دانشجویان متقاضی خروج از کشور ایجاد شده است. به گونه ای که روند مجوز خروج از کشور با وجود تایید دانشگاههای محل تحصیل و ارائه ضمانت از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به کندی صورت می گیرد.

علی بهرامی، دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان نیز با انتقاد از عملکرد نظام وظیفه گفت: اختلال در سامانه نظام وظیفه خدمات رسانی ستاد اربعین را نیز با مشکل مواجه کرده است.

اختلال در سامانه نظام وظیفه

وی افزود: بارها جلسات مختلفی در این خصوص برگزار شده اما اوضاع هیچ تغییری نکرده و مشکلات همچنان پابرجاست.

ثبت نام دانشجویان برای صدور مجوز خروج از کشور از ۱۰ مهرماه آغاز شده و دانشجویان تنها تا پایان هفته آینده مهلت دارند که تمامی مراحل سخت و اضافه ای که برای آنها در نظر گرفته شده را انجام دهند اما برخی از متقاضیان هنوز نتوانستند به دلیل عدم همکاری نظام وظیفه تاکنون مراحل اولیه را طی کنند.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی ستاد اربعین دانشگاهیان تاکنون بیش از 22 هزار دانشجو برای مجوز خروج از کشور ثبت نام کردند اما تاکنون تنها 4 هزار مجوز صادر شده است.

قبل از آغاز فرایند ثبت نام مسئولان نظام وظیفه تاکیدشان بر این بود که مجوز خروج از کشور طی 48 ساعت صادر می شود اما در حال حاضر 48 ساعت طول می کشد تا دانشجویان بتوانند در این سامانه اطلاعات اولیه خود را وارد کنند.

سوالی که برای اکثریت دانشجویان از مسئولان نظام وظیفه پیش می آیند این است که وقتی که دانشجویی که از 10 مهرماه اقدام به ثبت نام کرده اما تاکنون نتوانسته فرایند ثبت نام نهایی را طی کند، چگونه می تواند در فرصت کوتاه باقی مانده این مراحل سخت را طی کند؟

این سوالات تاکنون از سوی مسئولان امر بی پاسخ مانده و هیچ تلاشی برای تسریع در خدمات رسانی صورت نگرفته است.

‍‍‍

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 23مهر 1397 ، کدخبر: 717431،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
این ناهماهنگی ها تا کجا میخواد ادامه داشته باشه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین