پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۴۴۸۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۲
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی گفت: ثبت‌نام نوزدهمین دوره عتبات دانشجویی از امروز ۷ مردادماه آغاز شد و تا ۱۴ مردادماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

شعارسال: حجت‌الاسلام محمدرضا فقیهی در نشست خبری ثبت‌نام نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان که صبح امروز در ساختمان عتبات و عمره دانشگاهیان برگزار شد با اشاره به اعزام‌ کاروان‌های دانشجویان به عتبات در سال 96 اظهار کرد:‌ سال گذشته ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای اعزام کاروان‌های دانشگاهیان در دو نوبت ثبت‌نام انجام داد که در مجموع 191 هزار نفر ثبت‌نام کردند و از این تعداد 22 هزار و 885 نفر در قالب 630 کاروان اعزام شدند.

وی افزود: 6 هزار و 130 دانشجوی متاهل، سه هزار و 50 پسر مجرد، 3 هزار و 610 دختر مجرد، هزار و 39 نفر از استادان و دو هزار و 262 نفر از کارمندان دانشگاه‌های کشور به عتبات اعزام شدند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: ‌از مجموع اعزام‌ها 29/5 درصد به دانشگاهیان تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 24/9 درصد دانشگاه‌های زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 17/9 درصد دانشگاه آزاد اسلامی، 12 درصد دانشگاه‌های غیرانتفاعی و فرهنگیان و حدود 16 درصد به دانشگاه‌های پیام‌نور و فنی و حرفه‌ای اختصاص یافت که در این بین بیش از نیمی از اعزام‌ها مختص دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت بوده است.

به گفته فقیهی سال 96 سه کاروان به بنیاد ملی نخبگان، پنج کاروان به دانشجویان ایرانی خارج از کشور اختصاص یافت و طبق آمار در مجموع 62/2 درصد عتبات اولی‌ها اعزام شدند.

وی درباره مبلغ وامی که سال گذشته بانک ملت به متقاضیان عتبات اختصاص داد است، گفت: بانک ملت به 13 هزار و 700 نفر از دانشجویان متقاضی سفر عتبات وام قرض‌الحسنه با سود چهار درصد پرداخت نموده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره زمان ثبت‌نام نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان نیز اظهار کرد: ثبت‌نام این دوره از امروز هفت مردادماه در سایت لبیک آغاز می‌شود و تا 14 مردادماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت که زوج‌های جوان، پسران و دختران مجرد، استادان دانشگاه و همچنین کارمندان دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند در این مدت نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

فقیهی تصریح کرد: قرعه‌کشی نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان 15 مردادماه انجام می‌شود و اولین اعزام 24 مرداد آغاز خواهد شد و تا اول آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و به دلیل اینکه در اربعین اعزام به صورت کاروانی امکان‌پذیر نخواهد بود، سه روز پیش از اربعین ناچاریم اعزام‌ها را به پایان برسانیم.

وی درباره تعداد کاروان‌های اعزامی در نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال 186 کاروان اعزام خواهد شد اما امیدواریم پس از بازگشت حجاج بتوانیم اعزام‌های بیشتری داشته باشیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: از تعداد 186 کاروان اعزامی 116 کاروان به صورت هوایی و 70 کاروان نیز به صورت زمینی خواهند بود که با توجه به اینکه اعزام‌های امسال در ایام تابستان انجام می‌شود، دانشگاهیان با رغبت بیشتری در این دوره شرکت می‌کنند.

فقیهی با اشاره به ویژگی‌های این دوره از عتبات دانشگاهیان گفت:‌ ایام عرفه، عاشورا، محرم و عید سعید غدیر امسال همزمان با اعزام‌ها خواهد بود.

وی همچنین در ادامه اظهار کرد: امسال در نظر داریم دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ را حتی‌الامکان در کاروان‌های مشترک اعزام کنیم به عنوان مثال دانشجویان دانشگاه تهران همراه با هم‌دانشگاهیان خود در کاروان مشترک اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره مبلغ وامی که امسال به متقاضیان عتبات تعلق می‌گیرد نیز گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته بانک ملت مبلغ وام را افزایش داده است به این صورت که مبلغ وام برای نفراتی که به صورت هوایی اعزام می‌شوند دو میلیون تومان و نفراتی که در قالب کاروان‌های زمینی اعزام خواهند شد از یک میلیون تومان به یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافته است.

فقیهی با بیان اینکه اخذ مجوز خروج از کشور دانشجویان مانند سال‌های گذشته از طریق ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان با هماهنگی نظام‌وظیفه انجام خواهد شد، گفت: علت تاخیر اعزام‌های این دوره به دلیل روشن نبودن مشکلات و مسائل ارزی بوده است که با رایزنی‌های انجام شده دولت موافقت کرده است ارز در اختیار سازمان عتبات و عمره دانشگاهیان قرار بدهد بنابراین افزایش قیمت جدی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به استفاده از روحانیون مجرب دانشگاهی در کاروان‌های دانشجویان اعزامی عنوان کرد: تاکنون برای اعزام 8 هزار نفر از دانشگاهیان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و صندوق رفاه دانشجویان نیز مانند دوره گذشته مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان وام دانشجویی برای متقاضیان در نظر گرفته است که امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبلغی را به عنوان وام برای دانشجویان در نظر بگیرند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه نرخ اعزام‌های زمینی یک و نیم میلیون تومان و اعزام‌های هوایی 2 میلیون و 300 هزار تومان است، تصریح کرد: برخی ایام مانند عرفه و عید نوروز قیمت‌ها 10 درصد افزایش خواهد داشت که امسال نیز با توجه به اینکه ایام عرفه همزمان با برخی اعزام‌ها خواهد بود کاروان‌هایی که از 23 تا 30 مرداد اعزام می‌شوند این افزایش قیمت را خواهند داشت.

وی در پایان گفت: برخی سوال می‌کنند چرا از بین 190 هزار نفر ثبت‌نام کننده تنها حدود 20 هزار نفر اعزام می‌شوند پاسخ این است که ما هیچ وقت کمیت را فدای کیفیت نخواهیم کرد و تلاش می‌کنیم کاروان‌های دانشگاهیان نیز باکیفیت بالا در هتل، امکانات اعزام شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1397 ، کد خبر: 410293 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
ا.ف75
من که با این طرح ها مخالفم هزینه کاملا بیخودی تو این شرایط سیاسی به حساب میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین