پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۴
معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از حضور حدود ۵۰۰۰ متکدی در پایتخت خبر داد. بر اساس آمار گشت‌های شهرداری تهران، از ۲۹۴۷ مددجوی متکدی شناسایی شده در شش ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۱۲۷ نفر اتباع خارجی هستند که میانگین آن روزانه ۰.۷ نفر است.

شعارسال: علی صادقی ضمن اعلام این خبر با اشاره به نقش مردم در افزایش تعداد متکدیان در پایتخت گفت: به‌طور معمول، شهروندان از سر دلسوزی به متکدیان کمک می‌کنند به این امید که وضعیت معیشت این افراد بهبود پیدا کند اما مسئله تکدی گری و ساماندهی آن دارای اضلاع مختلف است که بخشی از آن به شهرداری تهران مربوط می شود و بخش‌های دیگر، فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان را دربرمی گیرد.

صادقی با اشاره به تعداد متکدیان خارجی در تهران گفت: بر اساس آمار گشت‌های شهرداری تهران، از ۲۹۴۷ مددجوی متکدی شناسایی شده در شش ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۱۲۷ نفر اتباع خارجی هستند که میانگین آن روزانه ۰.۷ نفر است.

وی افزود: در شش ماهه آخر سال ۹۶ نیز ۱۱۲ نفر از متکدیان شناسایی شده در تهران را اتباع خارجی تشکیل می‌دادند که به‌طور میانگین روزانه شامل ۰.۶ نفر بود.

صادقی با بیان اینکه مقایسه این دو آمار حکایت از افزایش ۰.۱ دهم نفر از متکدیان خارجی در طول یک سال گذشته دارد، گفت: با وجود این افزایش، نوسانات بازار ارز بر تعداد متکدیان خارجی در تهران تاثیرگذار بود به طوری که از۱۶۷۷ نفر مددجوی متکدی شناسایی شده در سه ماهه دوم سال ۹۷ تعداد ۵۴ نفر اتباع خارجی هستند که میانگین آن ۰.۶ نفر در روز است. این میزان نسبت به سه ماهه اول سال ۹۷ با ۰.۲ دهم نفر کاهش رو به رو بوده است.

بنا براعلام شهرنوشت، وی در پایان با اشاره به اینکه بالارفتن قیمت ارز در الگوی مصرف مواد مخدر نیز تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: این روزها آن نوع از مواد مخدر که در گذشته با قیمت کم تر و ارزان تر در اختیار معتادان بود، طرفدار بسیاری پیدا کرده و الگوی مصرف در این زمینه به شکل محسوسی تغییر پیدا کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، تاریخ انتشار: 21مهر 1397 ، کدخبر: 52171،www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین