پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۳۵۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه کنکور جایی در سند تحول بنیادین ندارد و اگر زمینه اجرای کامل سند در مدارس فراهم شود در آینده نزدیک شاهد حذف کنکور خواهیم بود گفت: کنکور آموزش و پرورش را از رسیدن به اهداف متعالی‌اش باز می‌دارد.

شعارسال: رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه کنکور جایی در سند تحول بنیادین ندارد و اگر زمینه اجرای کامل سند در مدارس فراهم شود در آینده نزدیک شاهد حذف کنکور خواهیم بود گفت: کنکور آموزش و پرورش را از رسیدن به اهداف متعالی‌اش باز می‌دارد.

فرهاد کریمی ، با اشاره به انجام پژوهش‌هایی پیرامون کنکور سراسری و ضرورت حذف کنکور اظهار کرد: پیرامون کنکور مقالاتی تولید و گزارش‌های تحلیلی در باب مضرات و اثرات سوئی که دارد انجام داده‌ایم.

وی افزود: البته فارغ از پژوهش‌های انجام شده که مضرات کنکور را به اثبات می‌رساند، به سند بالادستی وزارتخانه یعنی سند تحول بنیادین دسترسی داریم که در حال اجراست که یک سند رو به جلو و آینده نگر است. کنکور جایی در سند تحول بنیادین ندارد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به موکدات اجرای سریعتر سند تحول، اگر زمینه‌های اجرایی کامل آن در مدارس فراهم شود، در آینده نزدیک شاهد حذف کنکور خواهیم بود اظهار کرد: البته کنکور مدافعینی نیز در سطح کشور دارد. در سازمان سنجش و وزارت علوم مدافعین سازوکارهای کنکور دیدگاه‌های خود را مطرح و بر آن ایستادگی می‌کنند، اما موضوع حائز اهمیت این است که در شرایط فعلی، کنکور آموزش و پرورش را از رسیدن به اهداف متعالی‌اش باز می دارد و این وضعیت به نفع کشور ما نیست.

کریمی افزود: طبیعی است که حذف کنکور یک موضوع سیاستی و اجرایی بوده و تابع تفاهم و اقناع طرفینی است که در موضوع کنکور نقش ایفا می‌کنند و باید برای حل آن یک عزم ملی بوجود بیاید.

وی همچنین به چالش‌های پیش روی پژوهشگاه مطالعات اشاره کرد و گفت: چالش بزرگ ما این است که پژوهش‌ها جدی گرفته نمی‌شوند. اگر به پژوهش‌ها بها بدهیم تصمیمات با ضریب خطای پایین‌تری اتخاذ و سپس اجرا می‌شوند. متاسفانه برخی تصمیم گیران در حوزه‌های اداری جایگاهی برای پژوهش بویژه در عرصه تعلیم و تربیت قائل نیستند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار : 16مهر 97، کدمطلب: 97072514258،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
کنکور حالا حالا ها حذف نمیشه
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
بدترین روش ارزیابی کنکوره اما شما تا راه حل جایگزین مناسب پیدا کنین براش یه قرن طول میکشه

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین