پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۱۴۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
سیدمحمد بطحائی در سیزدهمین همایش تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد از نامگذاری این مراسم به نام "شهید حججی" تجلیل کرد و برنامه درسی را از جمله عناصر و ارکان فرآیند یاددهی و یادگیری دانست و گفت: کتاب درسی بخش عمده‌ای از محتوای آموزشی را به خود اختصاص می‌دهد.

شعارسال:وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال جاری در پایه دوازدهم ۲۰۰ عنوان کتاب جدید التألیف داشتیم عنوان کرد: تغییر کتب آموزشی به اتمام رسید و دیگر تا چهار سال آتی کتب نونگاشت نداریم.

سیدمحمد بطحائی در سیزدهمین همایش تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد از نامگذاری این مراسم به نام "شهید حججی" تجلیل کرد و برنامه درسی را از جمله عناصر و ارکان فرآیند یاددهی و یادگیری دانست و گفت: کتاب درسی بخش عمده‌ای از محتوای آموزشی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: البته علاوه بر برنامه درسی در حوزه دانش برنامه‌های پیشرفته آموزشی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال جاری در پایه دوازدهم ۲۰۰ عنوان کتاب جدید التألیف داشتیم عنوان کرد: تغییر کتب آموزشی به اتمام رسید و دیگر تا چهار سال آتی کتب نونگاشت نداریم. البته در صورت نیاز تغییرات جزئی اعمال می‌شود.

بطحائی تاکید کرد: برای ارتقای کیفیت برنامه درسی تلاش می‌کنیم. زنگ مهر امسال رئیس جمهور از دانش‌آموزان درخواست کرد تا کتب درسی را نقد کنند. سازمان پژوهش باید در قالب یک تیم فعالیت کند و مسابقاتی در این زمینه برگزار کند.

بطحائی با بیان اینکه برنامه درسی به شدت در معرض تهدید از سوی دایه‌های مهربان‌تر از مادر قرار گرفته است گفت: متاسفانه امروز کلاس ها و آزمون‌های کنکوری و حجم کتاب‌های کمک آموزشی، برنامه درسی را تحت الشعاع قرار داده، این در حالی است که برخی از این کتب از حداقل استانداردها نیز برخوردار نیستند.

وی افزود: در مسیری افتاده‌ایم که معلم و کارشناس برنامه آموزشی تلاش کرده تا حس پرسشگری را در دانش‌آموزان شکوفا کند، اما یک مؤسسه غیرحرفه‌ای می‌آید و یک کتاب حل‌المسائل ارائه می‌دهد و همه نقشه‌های ما را نقش بر آب می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش به عواقب این امر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال دانش‌آموز احساس بی نیازی از حضور در مدرسه می‌کند، بویژه وقتی تبلیغات گسترده موسسات کنکوری را در صدا و سیما و... مشاهده می‌کند. همچنین شاهد لجبازی برخی مؤسسات هستیم و گویی می‌خواهند با این منطق علنی، یک کشتی جانانه بگیرند ما برای مقابله با این آسیب ها برنامه‌هایی چون حذف آزمون‌ها را از دوره ابتدایی شروع کردیم.

وی ادامه داد: هرچند هنوز زورمان به این موضوع در دبیرستان نرسیده و کنکور هنوز سرجایش خودش است؛ در واقع تا کنکور باشد فسادهای چند میلیارد تومانی نیز سر جایش باقی است.

بطحائی با بیان اینکه استفاده و توصیه به کتب حل‌المسائل، برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و سنجش هوش و استعداد در دوره ابتدایی به جد برخورد می‌کنیم گفت: مدیر مدرسه مسئولیت مستقیم این امر را بر عهده دارد.

وی با اشاره به در خطر بودن دانش آموزان ابتدایی از حیث فعالیت‌های پرورشی و تربیتی گفت: باید موانع را کنار بزنیم، هرچند نشانه‌ها حاکی از آن است که کمی لج بازی با نظام آموزش و پرورش در حال وقوع است و شاید یکی از دلایل رونق یافتن این بازار مکاره، ضعف ما در برنامه درسی باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: چرا باید در کشوری که ۴۰ سال آموزه‌های انقلابی در آن در جریان است، برخی نوجوانان چهره خدادادی خود را نازیبا بدانند و خود را به تیغ جراحی بسپارند؟ با ضعف در امور تربیتی و پرورشی و کاهش سهم اهداف تربیتی روبرو هستیم. باید برنامه‌های ما برخواسته از آموزه‌های دینی بوده و باید نظام آموزش و پرورش را پالایش کنیم و به سمت و سوی اهداف تربیتی ببریم.

بطحائی تاکید کرد: البته خانواده‌ها نیز باید با این گفتمان آشنا شوند و کمک کنند. باید به تدریج تعلیم و تربیت را به مسیر اصلی برگردانیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار17مهر97، کد خبر: 97071709579،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
ا.ف75
نظر من اینه که تا وقتی یه جایگزین مناسب برای کنکور پیدا نکردیم بمونه
مه تا الان هم پبدا نشده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
وقتی یک ارگان زورش به مافیا نمیرسه جای سوال های بسیار ایجاد میشه که چررررا؟ واقعااا؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
جدای از کنکور تعلیم و تربیت و نظام آموزشی ما باید اول در مسیر درستی قرار بگیره.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
واقعا کنکور مشکلی نداره بمونه بهتره
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
کنکور چهارگزینه ای نمیتواند اصلا ابزار ارزیابی خوبی باشد..البته با وضع الان سخته تغییر سیستم

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین