پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۶۰۵۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تحول جدی در کتب و محتوای درسی مدارس و تلاش برای مدرسه‌محوری از برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است.وزیر آموزش‌وپرورش کاهش اضطراب و افزایش آمادگی روانی دانش‌آموزان را جزو اولویت‌های این وزارتخانه ذکر کرد و افزود: بخشی از این فشار و اضطرابی که به دانش‌آموزان وارد می‌شود ناشی از فضای فیزیکی و تجهیزات و بخشی دیگر به خاطر برنامه‌های آموزشی است؛ برنامه‌های خارج از برنامه درسی مانند آمادگی برای آزمون، کتاب‌های کمک آموزشی و کتاب‌های مکمل مدرسه باید در مدارس کمرنگ شود که در این خصوص انجام هرگونه آزمون تستی و آمادگی‌ در کنکور را در دوره ابتدایی ممنوع کردیم.

شعار سال: سید‌محمد بطحائی پیش از ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با تسلیت سالروز شهادت امام چهارم حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام و تبریک هفته ناجا گفت: مدرسه به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز آموزش و تربیتی کودکان باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

وی گفت: تحول جدی در کتب و محتوای درسی مدارس و تلاش برای مدرسه‌محوری از برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است.

وزیر آموزش‌وپرورش کاهش اضطراب و افزایش آمادگی روانی دانش‌آموزان را جزو اولویت‌های این وزارتخانه ذکر کرد و افزود: بخشی از این فشار و اضطرابی که به دانش‌آموزان وارد می‌شود ناشی از فضای فیزیکی و تجهیزات و بخشی دیگر به خاطر برنامه‌های آموزشی است؛ برنامه‌های خارج از برنامه درسی مانند آمادگی برای آزمون، کتاب‌های کمک آموزشی و کتاب‌های مکمل مدرسه باید در مدارس کمرنگ شود که در این خصوص انجام هرگونه آزمون تستی و آمادگی‌ در کنکور را در دوره ابتدایی ممنوع کردیم.

بطحائی همچنین از طرح رتبه‌بندی معلمان، بهسازی و نوسازی مدارس و استفاده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی جدید برای کلاس‌های مدارس به عنوان برنامه‌های جدید وزارت‌ آموزش‌وپرورش خبر داد.

وی با بیان اینکه آموزش راه و رسم زندگی و مواردی چون احترام به بزرگتر، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی و ده‌ها برنامه ارزشی دیگر باید در برنامه‌های آموزش و پرورشی مدارس تمرین شود، افزود: آموزش مهارت‌هایی که دانش‌آموز حداقل به یک مهارت لازم دست یابند تا در آینده به یک شغل مناسب در جامعه مشغول باشد، از برنامه‌های بعدی وزارت آموزش‌وپرورش است.

وزیر آموزش‌وپرورش در خاتمه گفت: به لطف خداوند و مشارکت خیرین و علی‌رغم محدودیت‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان ۸‌هزار کلاس جدید در مهرماه افتتاح شد که نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد رشد داشتیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 13 مهر 97، کدمطلب: 315674، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
ا.ف75
واقعا تو این چهل سال در زمینه اموزشی مخصوصا در دوره قبل از دانشگاه جز شعار چیزی ندیدیم! مهم ترین بخش در پیشبرد اهداف مدنی جامعه همین اموزش و پرورشه! تا کی باید نادیده گرفته بشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
واقعا خداکنه تو این برنامه جدید یکم فشار روانی و استرس کم بشه. به شخصه هنوز اثرات استرس هایی که میکشیدم تو جسم و روحم هست.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
تفکرلت معلمان و اولیا هم باید هدف قرار گرفته بشه...

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین