پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۳۵۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
سید محمد بطحائی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، اظهار داشت: اثرگذاری و ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای مواجهه با هجمه های فرهنگی در دنیای امروز از جمله اهداف آموزش و پرورش است که در این زمینه توجه به مسایل پرورشی مورد توجه جدی قرار گرفته است.وی گفت: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طرح نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان در مدارس کشور اجرا می شود.

شعارسال: وزیر آموزش و پرورش گفت: نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طرح نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان در مدارس کشور اجرا می شود.

سید محمد بطحائی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، اظهار داشت: اثرگذاری و ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای مواجهه با هجمه های فرهنگی در دنیای امروز از جمله اهداف آموزش و پرورش است که در این زمینه توجه به مسایل پرورشی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی گفت: مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی در تابستان امسال رونق خوبی داشت و فضای معنوی همراه با نشاط در بین آنها ایجاد کرد.

** کنکور دارای آثار مخرب در حوزه فرهنگی و پرورشی است

وی در ادامه با بیان این که فضای اجتماعی کشور به گونه ای است که موجب شده تا خانواده و مدرسه تنها به دنبال ارتقا رتبه علمی دانش آموزان باشند گفت: گرایش به کسب رتبه برتر در کنکور یکی از افتخارات مدارس کشور گردیده و این موجب شده تا متاسفانه از تربیت سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، زیستی و بدنی دانش آموزان غفلت شود.

بطحائی، کنکور را دارای آثار مخرب در حوزه فرهنگی و فعالیت های پرورشی مدارس دانست و گفت: حتی اگر مدرسه ای بخواهد به سایر فعالیت های پرورشی توجه کند، مطالبه خانواده ها، توجه به ارتقا رتبه دانش آموزان در کنکور است و این موجب شده تا فعالیت های پرورشی مورد بی توجهی جدی قرار گیرد.

وی با بیان این که حذف آزمون های مکرر در دوره ابتدایی را پیگیری و با متخلفان به شدت برخورد می کنیم افزود: به منظور افزایش فعالیت های پرورشی در حال جلوگیری و مقابله با شیوع کتاب های تقویتی و کمک آموزشی در مقطع ابتدایی هستیم.

** تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش به زودی به بهره برداری می رسد

بطحائی همچنین با اشاره به وضعیت فضای مجازی و خطرات آن برای دانش آموزان گفت: از چند ماه گذشته یک سامانه منسجم طراحی کردیم که این سامانه دارای ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری است که ارتباط دوسویه بین آموزش و پرورش، خانواده ها، دانش آموزان، معلمان و مسئولان مدارس ایجاد می کند.

وزیر آموزش و پرورش، نحله های کاذب را از جمله خطرهای امروز جامعه برشمرد و اظهار داشت: به منظور آگاهی والدین و خانواده ها، آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی تلویزیون تعاملی کنترل شده کرده است که با استفاده از این ساختار، بدون دسترسی سایر افراد به صورت مستقیم و کنترل شده با والدین خانواده ها پیوند برقرار می کنیم.

وی اظهار داشت: این سامانه تعاملی دارای پهنای باند زیاد، سرعت بسیار خوب و هزینه رایگان است، ضمن این که برنامه های چندرسانه ای و برخی مسابقات برای تنوع و جذابیت آن ایجاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از دو ماه گذشته این سامانه به صورت آزمایشی راه اندازی شده و بزودی به بهره برداری می رسد که با این اقدام در سالم سازی فضای مجازی می توان گام های مهمی برداشت.

بطحائی تاکید کرد: با راه انداری این سامانه تمام راه های ارتباطی و پیام رسان های خارجی در آموش و پرورش ممنوع و به این سامانه ایمن منتقل می شود.

** تا سال 1403 شاهد رشد دانش آموزان خواهیم بود

بطحائی با بیان این که در سال تحصیلی جاری، 14 میلیون دانش آموز در مدارس سراسر کشور ثبت نام کرده اند، گفت: تعداد دانش آموزان ثبت نام شده، 6 درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد داشته که این میزان رشد در 20 سال گذشته بی سابقه است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این رشد جمعیت دانش آموزان با شیب ملایم تا 6 سال آینده ادامه خواهد داشت و تا سال 1403 به 16 میلیون و 800 هزار تن افزایش می یابد و پس از 2 سال ثبات، از سال 1405 به بعد شاهد کاهش ملایم جمعیت دانش آموزی در کشور خواهیم بود.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری، 140 میلیون جلد کتاب درسی با یک هزار عنوان کتاب درسی چاپ و توزیع شده است.

بطحائی افزود: علاوه بر رشد 6 درصدی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری، حدود 60 هزار تن از کارکنان آموزش و پرورش در سال گذشته بازنشسته شدند که این امر موجب شد تا برای تامین نیروی انسانی مدارس نگرانی هایی وجود داشته باشد که با تدابیر انجام شده بخشی از این نگرانی ها برطرف شده است.

وی ادامه داد: به منظور جبران کمبود کارکنان آموزش و پرورش، امسال 34 هزار تن در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برای تربیت معلم جذب شده اند که این تعداد پذیرش، بالاترین ظرفیت در یک دهه گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به قم علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س) با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار : 26مهر 97، کدمطلب: 83070110،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
به جای حفظ مفاهیمشو با شیوه های درست یاد بن
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
حفظ کنن که چی...چرا نهضت ترجمه قران داه نمیندازین چون با سیستمتون به تداخل میخوره


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین