پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۸۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: توجه آموزش و پرورش به مسائل تربیتی و پرورشی مطابق با آن‌چه که در سند تحول بنیادین درج شده در سال‌های گذشته کمرنگ بوده و مورد غفلت قرار گرفته است.

شعار سال: اسدالله عباسیبا بیان اینکه در سند تحول بنیادین توجه به مقولات پرورشی در حوزه آموزش و پرورش مورد تأکید واقع شده است اظهار داشت: در سال‌های گذشته توجه به مباحث پرورشی و تربیتی در سطح مدارس، کمرنگ بوده و مورد غفلت واقع شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه توجه به مقوله پرورش ساختار تربیتی کشور را مستحکم می‌کند عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش پرداختن به مسائل تربیتی است به طوری‌که در صورت اجرای اصول صحیح تربیتی، رشد و تعالی دانش‌آموزان تضمین می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تنها یک بعد از سیستم آموزش و پرورش را فعالیت در حوزه مسائل آموزشی خواند و تصریح کرد:‌ در سال‌های گذشته آموزش و پرورش توجه کافی به مقوله پرورشی نداشت البته این روند با توجه به پیگیری‌های مجلس و دیگر مسئولان، در حال حاضر تا حدودی اصلاح شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس پخش یکسری کلیپ در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات به شدت پیگیر است تا به سبب پخش کلیپ‌های یاد شده، آموزش و پرورش بازیچه یکسری مسائل حاشیه‌ای غیراخلاقی و غیرفرهنگی نشود.

عباسی با تأکید بر اینکه معلمان و دبیران مدارس تلاش‌های بسیار زیادی در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌دهند و برخی اتفاقات نمی‌تواند کوشش آن‌ها را خدشه‌دار کند افزود: کل نظام تعلیم و تربیت را نباید به خاطر انتشار چند کلیپ زیر سؤال برد البته ضعف‌هایی در مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد.

وی توجه ویژه‌تر وزارت آموزش و پرورش و کلیه مدیران کل استان‌ها به مباحث تربیتی و پرورشی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بودجه و اعتبارات خوبی در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده، اما تنها نگرانی ما نحوه عملیاتی کردن متوازن برنامه‌های تعلیم و تربیت در مدارس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسیدگی به تمام ابعاد تربیتی و آموزشی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش را ضروری خواند و گفت: امیدواریم در سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش طبق اصول درج شده در سند تحول بنیادین، برای اجرای مسائل پرورشی در مدارس، برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان، تاریخ 24 اردیبهشت 98، کد مطلب: 39501: www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین