پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۱۲۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
"موسساتي كه نگاه تجاري به آموزش‌وپرورش دارند، موفقیت‌های دانش آموزان را به نام خودشان ثبت و مصادره می‌کنند".

شعار سال: رئیس روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: بسياري از تبليغات موسسات كنكور در رسانه ملي، فاقد مجوز وزارت آموزش‌وپرورش است.

به گزارش عصرایران، مرتضي نظري ادامه داد: دانش آموزان عزيز ما در سراسر كشور به‌ویژه در مناطق محروم با تلاش خودشان و زحمات معلمان، كادر مدرسه و خانواده‌ها به موفقیت‌ و رتبه هاي چشمگير تحصيلي به‌ویژه در آزمون ورود به دانشگاه دست پيدا كردند و موفقیت‌های تحسین‌برانگیزی را كسب كردند اما موسساتي كه نگاه تجاري به آموزش‌وپرورش دارند، موفقیت‌های دانش آموزان را به نام خودشان ثبت و مصادره می‌کنند.

وي افزود: گزارش‌هایی به دست ما رسيده كه بعضاً اين مؤسسات با شگردهاي مختلف و روش‌های فريبنده حتي به بعضي از خانواده‌ها پيشنهاد پرداخت وجه داشته و دانش آموزان را متقاعد می‌کنند تا موفقيت خودشان كه محصول تلاش صادقانه معلمان شريف كشور، خانواده‌های آنان و كادر مدرسه بوده است را به نام اين مؤسسات ثبت و ضبط كنند و بگويند ما از محصولات، CD ها و کتاب‌های كمك درسي اين مؤسسات استفاده كرديم و توانستیم رتبه‌های تک‌رقمی در كنكور كسب كنيم.

نظري با تاكيد بر پيگيري اين موضوع از طريق مراجع قانوني، تصريح كرد: برخي رسانه‌ها اقدام به انتشار تبليغات و اخبار دروغ و غير واقعي در سطح وسيع می‌کنند كه وزارت آموزش و پرورش اين موارد را به جد پيگيري مي كند.

رئیس مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومي تاكيد كرد: انتظار وزارت آموزش‌وپرورش و همه دلسوزان تعليم و تربیت و كساني كه در فرايند موفق شدن دانش آموزان عزيز سهم دارند، اين است كه تأمل كنند آيا موفقیت‌های دانش آموزان و افتخارآفرینی‌های آنان را بايد يكسره براي مؤسسات كنكور دانست؟

وي همچنين گفت: از صداوسیما درخواست می‌کنیم در انتشار و بازنشر چنين تبليغاتي تأمل بيشتري كند.

نظري با اشاره به نامه اخير وزير آموزش و پروش به علي عسگري، رئیس صداوسیما تأکید كرد: وزير آموزش‌وپرورش طي نامه اي خواهان توقف پخش و انتشار تبليغات غيرواقعي و نادرست مؤسسات تست وكنكور شده است.

رئیس مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومي با استناد به مصوبه صريح شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد: تبليغات و پخش هرگونه محتواي تبليغاتي منوط به تائید دستگاه ذی‌ربط است كه در اين زمینه وزارت آموزش‌وپرورش از پیش‌دبستانی تا پايان دوره متوسطه بر تمام محتواهاي آموزشي و تبليغاتي كه قرار است از رسانه ملي پخش و منتشر شود، بايد نظارت داشته باشد.

وي در ادامه گفت: بسياري از تبليغات آموزشي كه شاهد پخش آن در رسانه ملي هستيم، فاقد مجوز وزارت آموزش‌وپرورش است و همان‌طور كه وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته هم تقاضاي توقف اين تبليغات را داشته، اميدواريم امسال كه روابط خوبي با رسانه ملي داريم، شاهد همكاري براي ساماندهي و حتی‌الامکان توقف اين تبليغات غیرواقعی باشيم.

سيدمحمدبطحايي وزير آموزش‌وپرورش طي نامه‌ای به علي عسگري، رئیس سازمان صداوسیما، خواسته تا به‌منظور ساماندهي تبليغات مؤسسات و مراكز آموزشي و پرورشي غيردولتي مطابق ماده 7 مصوبه 483 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ضمن رعايت ضوابط و مقررات، از پخش آگهی‌های مراكز و مؤسسات آموزشي بدون معرفی‌نامه و تأییدیه وزارت آموزش‌وپرورش جدا خودداري شود.




سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 1 شهریور 97، کدمطلب: 628110، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
خب اگر واقعا اینطوریه چرا اجازه فعالیت بهشون میدین؟ من که میگم دست همه اینا باهم تو یه کاسه ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین