پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۳۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:سازمان‌های زیرمجموعه آموزش و پرورش

شعارسال: قاسم احمدی لاشکی با اشاره به تکثیر و ترویج کتب کمک درسی در مدارس، عنوان کرد: ترویج استفاده از کتب کمک آموزشی دانش آموزان را به جای اینکه خلاق پرورش دهد، مقلد بار میآورد که این امر یک آسیب به شمار می‌آید.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کتب درسی با مطالعات و بررسی‌های دقیق کارشناسی در دست تدوین قرار گرفته و باید این کتب دانش آموز را به سمت تحرک و تحقیق سوق دهد، افزود: البته برخی از این کتب برای آموزش و فهم بهتر مطالب مفید است ولی عموماً دانش آموز را تنبل بار می‌آورد.

آموزش و پرورش حق پاپ و تکثیر کتب کمک آموزشی را ندارد

وی تأکید کرد: سازمان‌های زیرمجموعه آموزش و پرورش به هیچ عنوان حق ندارند به حوزه چاپ و تکثیر کتب کمک آموزشی حرکت کنند و این مسئله یک خلاف قانون به شمار می‌آید؛ آموزش و پرورش باید در ارتقای کیفیت کتب درسی حرکت کند.

احمدی لاشکی افزود: چنانچه کتب درسی به خوبی آموزش داده شود، می‌تواند تمام نیازهای آموزشی دانش آموز را تأمین کند لذا نباید اصراری بر استفاده از کتب کمک آموزشی در مدارس وجود داشته باشد؛ حال اینکه اگر دانش آموزی خود بخواهد به این سمت حرکت کند و از این کتب بهره گیرد، موضوع دیگری است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدارس و معلمان به هیچ عنوان نباید اجباری در خرید و استفاده از کتب کمک آموزشی داشته باشند، گفت: اگر مدیر یا معلمی استفاده از کتب درسی را برای دانش آموزان اجبار کند، مرتکب تخلف شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 9 شهریور 1397 ، کد خبر: 401000، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین