پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد، شرایط آبی در دشت بافق را بحرانی خواند و گفت: به دلیل حفر تعداد زیادی چاه غیرمجاز، سطح آب زیرزمینی در این دشت به شدت کاهش یافته است.

شعار سال: محمدمهدی جوادیان زاده در جمع مسئولان و کشاورزان شهرستان بافق با تاکید بر اینکه همه ما باید به جای منافع منطقه‌ای و فردی، منافع ملی را در نظر بگیریم، اظهار داشت: آب ودیعه الهی است و برای نسل‌های آینده حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه دشت بافق یکی از مهمترین مناطقی به شمار می‌رود که سفره‌های آب زیرزمینی آن مناطق وسیعی از استان را تامین می کند، افزود: شرایط آب زیرزمینی این دشت به شدت بحرانی شده و دیگر جای تامل نیست و نخستین اقدام، توقف کشاورزی در این منطقه است.

جوادیان زاده از حفر ۳۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در دشت‌های کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام که اغلب برای مصارف کشاورزی صورت گرفته، وضعیت بیشتر دشت‌های کشور از جمله دشت بافق را به شدت بحرانی کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد تاکید کرد: اکنون زمان تصمیم گیری است و باید برای نسل‌های آینده تصمیم ‌گیری کنیم و البته این موضوع را نیز درک می‌کنیم که کشاورزی باعث رونق تولید و اشتغال و بهبود شرایط محیط زیستی می‌شود اما به هر قیمتی نمی توان آن را حفظ کرد.

وی تصریح کرد: وقتی منابع آب زیرزمینی به طور کامل از بین برود، آن وقت دیگر فقط کشاورزی نیست که متوقف می‌شود بلکه حیات بشر در این مناطق به خطر می‌افتد بنابراین باید چاره اندیشی اساسی شود.

جوادیان زاده تاکید کرد: درخت یک موجود زنده است و ما حتی راضی به خشک شدن یک درخت هم نیستیم اما اگر قرار باشد حیات مردم یک منطقه به خطر بیفتد، آنگاه دیگر جایی برای رویش درخت باقی نخواهد ماند.

جوادیان زاده اظهار داشت: کشاورزان باید اقدام به اجرای طرح‌هایی از جمله خاموشی زمستانه چاه‌ها کنند و اطمینان داشته باشند که این اقدام آسیبی به محصولات آنها وارد نخواهد کرد.

وی یادآور شد: اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی حرکت مثبتی است که با حمایت کشاورزان با موفقیت در سالهای گذشته اجرا شد و اولین منفعت اجرای این طرح برای خود کشاورزان است.

جوادیان زاده ادامه داد: اجرای این طرح در شهر مروست شهرستان خاتم سبب شد میزان افت سطح آب زیرزمینی کاهش پیدا کند و این امر باعث شیرین شدن آب منطقه شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت یزدی نیوز، تاریخ 26 مهر 97، کد مطلب: 67287،www.yazdinews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین