پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۵۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه یزد کم بارش ترین استان کشور است، گفت: طرح ۱۰۰ درصد مدیریت مصرف آب در استان یزد اجرا می‌شود.

شعارسال: جوادیان‌زاده عصر امروز در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان یزد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد با اشاره به اینکه استان یزد کم بارش‌ترین استان کشور است اظهار داشت: متوسط 20 سال گذشته بارندگی یزد 82 میلی متر در سال است.

وی خاطرنشان کرد: ما کمبود بارش را در استان یزد همچون سایر نقاط کشور شاهد هستیم که در استان یزد متوسط بارش سال آبی جاری 69 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 میلی متر و نسبت به بلند مدت 30 ساله نزدیک به 30 میلی متر کاهش داشته‌ایم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه عمده منابع آبی استان یزد چاه‌ها هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش کشاورزی استان یزد 83 درصد کل آب استان یزد را مصرف می‌کند.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: صنعت و خدمات 6 درصد و شرب و بهداشت هم نزدیک به 11 درصد را آب استان را مصرف می‌کنند که در بخش شرب 5 درصد از آب انتقالی و 6 درصد از آب چاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه آب‌های زیرزمینی یزد کیفیت خیلی خوبی ندارد خاطرنشان کرد: دشت بهادران یزد در سال 1355 معادل 903 هکتار دشت ممنوعه بوده و در سال 96 میزان این دشت به چهار هزار و 300 هکتار رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد تصریح کرد: در بخش شرب بیم‌هایی که وجود دارد این است که میزان آب تقریبا در مرز است و امسال میزان ظرفیت تامین ما از حد مرزی در نظر گرفته شده هم کمتر شده است.

جوادیان‌زاده یکی از مهمترین برنامه‌های صورت گرفته در ارتباط با بخش کشاورزی استان را طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی دانست و گفت: با اجرای این طرح که به صورت کامل در تمام استان انجام شد.

وی از اجرای طرح 100 درصد مدیریت مصرف در استان یزد خبر داد و گفت: به وسیله این طرح 50 درصد در بخش کشاورزی کاهش مصرف خواهیم داشت و 20 درصد دیگر هم در بخش شرب و بهداشت صورت می‌گیرد که با ترویج استفاده از لوازم کاهنده مصرف انجام می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: 30 درصد باقی مانده هم در استان یزد توسط صنعت و معدن به وسیله بازچرخوانی آب انجام می‌شود و به این صورت ما شاهد کاهش صرفه‌جویی بسیار زیاد در حوزه مصرف آّب می‌شویم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4مرداد 1397 ، کدخبر: 1786867،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
خداییش فقط خود خدا باید بیاد نجاتمون بده از دست این بی ابی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
فرهنگ سازی یکی ازفاکتورهای اساسی در صرفه جویی مصرف آب هست
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین