پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه تا سال‌های آینده دنبال حذف شبکه آبیاری جوی‌های سنتی در استان یزد هستیم افزود: ۱۷ هزار هکتار کشت پرآبخواه تا سال ۱۴۰۰ در یزد به کشت کم آّبخواه تبدیل می‌شود.
شعار سال: رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه تا سال‌های آینده دنبال حذف شبکه آبیاری جوی‌های سنتی در استان یزد هستیم افزود: ۱۷ هزار هکتار کشت پرآبخواه تا سال ۱۴۰۰ در یزد به کشت کم آّبخواه تبدیل می‌شود.

سید جمال سجادی پور  با بیان اینکه با توجه به وضعیت نامناسب آبی استان یزد، برنامه‌های متعددی در جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در نظر گرفتیم اظهار داشت: اصلاح الگوی کشت و اصلاح سیستم‌های آبیاری از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی یزد در زمان‌های کم آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های مد نظر بدون شک تغییری در مصرف آب کشاورزی استان ایجاد می‌شود گفت: اگر طرح‌های مد نظر به خوبی اجرا شود قریب به 17 هزار هکتار از کشت‌های پرآبخواه استان به کشت‌های کم آبخواه تبدیل می‌شود.

وی افزود: این تغییر کشت‌های پرآبخواه به کم آبخواه تا سال 1400 پیش بینی شده و در این زمینه تمام موارد مورد نیاز برنامه ریزی شده است که ان‌شاءالله با همکاری کشاورزان بتوانیم شاهد تعادل بخشی آب کشاورزی استان یزد باشیم.

سجادی پور در ادامه با تأکید بر اینکه آب مورد استفاده در بخش کشاورزی دارای کیفیتی نیست که بتوان در بخش شرب نیز از آن استفاده کرد اظهار داشت: در زمان‌های بحران و کم آبی نیز از این آب‌ها در جهت شرب استفاده شد که همگان نسبت به کیفیت آب اعتراض داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: طی برنامه‌ای چهار ساله در استان، دنبال اجرای طرح نوین آبیاری برای تمام باغات یزد هستیم که امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی در پایان با بیان اینکه اجرای سیستم‌های کم فشار در برخی از مناطق کشاورزی استان یزد را در دستور کار خود داریم اذعان داشت: دنبال حذف شبکه‌های آبیاری جوی‌های سنتی در استان در سال‌های آینده هستیم تا بتوان راندمان آبیاری را افزایش و استفاده از منابع آبی را در استان کاهش داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 تیر 1397، کدخبر: 1760084 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
اگر از کشاورزان حمایت کافی صورت بگیرد، واقعا شهروندان مشارکت پذیر و سازنده ای هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین