پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به کاهش آب انتقالی به این استان، گفت: تأمین آب آشامیدنی یزد در ماه‌های تیر و مرداد مشکل خواهد بود.
شعار سال: مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به کاهش آب انتقالی به این استان، گفت: تأمین آب آشامیدنی یزد در ماه‌های تیر و مرداد مشکل خواهد بود.

هادی هادی‌نسب عصر امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان اردکان ضمن تبرک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان یزد گفت: در مدیریت بحران هم باید سعه‌صدر داشته باشیم و هم به فکر جان و مال مردم باشیم.

وی با تأکید بر شناسایی نیازهای شهرستان در زمان بحران اظهار داشت: طرح‌ها باید دارای پختگی باشد تا بتوان در سطح کشور ارزیابی کرد و برای دریافت بودجه این طرح‌ها باید کارشناسی شود تا بتوانیم در زمان پیش از بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی مقابله، بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران است. ما باید همیشه آمادگی صددرصدی داشته باشیم و نیازها را رصد کنیم.

وی با اشاره به خسارت‌های واردشده براثر تغییرات جوی و بارندگی‌های اخیر به بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی گفت: باید فرهنگ بیمه در جامعه جدی گرفته شود و گسترش یابد تا در کمترین زمان ممکن بتوانیم خسارت‌ها را جبران کنیم. موضوع آموزش به مردم برای رویارویی با حوادث باید جدی گرفته شود تا تلفات بحران کاهش یابد.

هادی‌نسب اظهار داشت: با توجه به خشک‌سالی‌هایی که در 17 ساله اخیر در استان وجود داشته است بافت پوشش گیاهی منطقه آسیب‌دیده است و با کوچک‌ترین بارندگی، سیلاب به راه می‌افتد. خشک‌سالی موضوع اول مدیریت بحران استان یزد است.

این مسئول تأکید کرد: شهرستان اردکان درزمینهٔ آب آشامیدنی در بدترین شرایط قرار دارد و با توجه به کاهش 30 درصدی آب انتقالی به استان وضعیت به‌گونه‌ای است که در تیرماه و مردادماه با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود. مدیریت مصرف آب مهم‌ترین موضوع در استان است که برای جلوگیری از جیره‌بندی باید صرفه‌جویی شود. دستگاه‌های اجرایی نیز باید صرفه‌جویی کرده و به مردم نیز آموزش دهند.

وی در پایان گفت: بارندگی‌های اخیر به جاده‌ها، ابنیه، راه‌های روستایی، مزارع و جاده‌های بین مزارع شهرستان اردکان خسارت‌هایی وارد کرده است که در این جلسه مقرر شد میزان خسارت‌ها جمع‌بندی شده و به دولت انعکاس یابد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1397، کدخبر: 13970228000748 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
تموم استان ها در شهر های ایران به مشکل واقعی در زمینه ابی دارن بر میخورن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین