پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
مدیرکل آب منطقه‌ای استان یزد وضعیت آب شرب استان یزد را نگران کننده ارزیابی کرد و گفت: ۴۵ درصد چاه‌های کشاورزی استان یزد به کنتور هوشمند مجهز هستند.جوادیان زاده با اشاره به اینکه روند مصرف بخش کشاورزی طی 15 سال گذشته در استان یزد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: مدیریت کشت و کاهش حجم آبی استان از دلایل کاهش در این زمینه است.

شعار سالمحمد مهدی جوادیان زاده شب گذشته در جلسه سازگاری با کم آبی که درسالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه یزد کم بارش ترین استان کشور با 82 میلیمتر است اظهار داشت: در سال 96-97 میزان بارش استان یزد 70 میلیمتر بوده که نسبت به سال قبل تر 7.5 درصد با کاهش روبه رو بوده است.

مدیرکل آب منطقه‌ای استان یزد گفت: وضعیت روان آب‌های استان یزد با توجه به کاهش بارش‌های استان دچار افت شده که تغییر بارش استان از برف به باران از دلایل کاهش روان آب‌های استان است.

وی تعداد چاه‌های موجود در استان یزد را 3895 چاه اشاره کرد و افزود: از این تعداد چاه در استان، 833 میلیون متر مکعب آب در طول سال استخراج می‌شود.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه روند مصرف بخش کشاورزی طی 15 سال گذشته در استان یزد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: مدیریت کشت و کاهش حجم آبی استان از دلایل کاهش در این زمینه است.

مدیرکل آب منطقه‌ای استان یزد نیازهای آبی استان یزد با بیان اینکه در افق‌های 1405 و 1425 پیش بینی شده است تصریح کرد: طی سال‌های مختلف در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و شرب متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد تعداد چاه‌های غیر مجاز زیاد نیست گفت: در این زمینه یزد جزء استان‌هایی است که چاه‌های غیر مجاز زیادی ندارد و همچنین 45 درصد چاه‌های کشاورزی استان یزد طی یکسال گذشته به کنتورهای هوشمند مجهز شدند.

جوادیان زاده وضعیت آب شرب استان یزد را نگران کننده دانست و گفت: آب انتقالی در شش ماهه دوم سال 70 درصد آب شرب استان را تأمین می‌کند و در تابستان با توجه به استفاده مردم از کولرهای آبی، این میزان به 58 درصد کاهش می‌یابد.

مدیرکل آب منطقه‌ای استان یزد به اجرای طرح خاموشی چاه‌های کشاورزی استان در سه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته کلیه دشت‌ها و چاه‌های کشاورزی به مدت 45 خاموش می‌شدند که در این راستا سال گذشته 70 میلیون متر مکعب در برداشت آب یزد صرفه جویی شد.

وی در پایان ادامه داد: امسال قصد داریم که این خاموشی را به 60 روز برسانیم که ان‌شاءالله با همکاری با کشاورزان این طرح را نیز اجرایی می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 3 آبان 97، کدمطلب: 1861213، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین