پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۶۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
مدیر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب یزد، خبرهای منتشره در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر احتمال جیره بندی آب را رد کرد و گفت : افت فشار آب، به محدودیت سهمیه جریان آب انتقالی بر می گردد.

شعار سال: «محمدحسین اسماعیلی» اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب، هیچ برنامه‌ای برای جیره بندی آب در استان ندارد و وزارت نیرو هم مخالف است و آن را مردود می‌داند .

وی به وضعیت فعلی شبکه آب در یزد اشاره کرد و افزود: سعی کردیم با مدیریت و تعدیل فشار در تمام مناطق، بهره‌مندی تمام مشترکان را تا حدودی به یک نسبت از آب شرب را فراهم آوریم. در حال حاضر آب مورد مصرف شهروندان از محل منابع داخلی، چاه‌های استیجاری و آب انتقالی تامین می‌شود.

افت فشار و قطعی موقت، فقط در طبقات بالایی مجتمع‌ها و ساختمان‌های مسکونی

اسماعیلی تصریح کرد: در شبکه یزد، قطعی آب نداریم ولی ممکن است طبقات دوم به بالا در برخی مناطق با افت فشار و در برخی ساعات با قطعی آب به صورت موردی روبرو شوند. که این مشکل با اقدامات در حال انجام ان شاالله مرتفع خواهد شد. البته این اتفاق، بسیار محدود است اگرچه تمام تلاش ما برای انجام خدمات مورد رضایت مشترکین عزیز است .

مدیر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب یزد خاطرنشان کرد: رفتار مصرف مشترکان در طول ساعت شبانه روز متفاوت است که بخشی از افت فشار ناشی از مصرف پیک می‌باشد که عموماً از ساعت 14 تا 19 مشترکین بالاترین مصرف را دارند که مدیریت مصرف و جلوگیری از مصارف غیرضرور در این مدت ضروری است .

کاهش آب انتقالی به یزد

وی در ادامه به وضعیت اب انتقالی به استان یزد اشاره کرد و افزود: آب انتقالی به دلیل کاهش شدید بارندگی در کوهرنگ، بطور متوسط 20 درصد برای سال آبی 97-96 نسبت به سال گذشته کاهش یافته که این میزان با توجه به این که برداشت‌های زمستان، اردیبهشت و خرداد حدود 35 درصد بوده است، در تیر و مرداد سهمیه ی تعیین شده وضعیت آبرسانی را بهتر خواهد کرد.

به شرط صرفه جویی، مشکل جدی در تابستان نداریم

وی افزود: با حفظ روند مصرف فعلی ان شاالله در تابستان مشکل جدی نخواهیم داشت.

این مسوول از مردم خواست به ذخیره سازی آب اقدام نکنند چون قرار نیست آب شبکه قطع شود.

اسماعیلی همچنین به برخی مشترکان هشدار داد: از نصب مستقیم پمپ روی شبکه های شهر خودداری کنند چون خلاف مقررات است و با آن برخورد می شود .

به گفته وی موارد مشابه در حد چشمگیری، مشاهده شده که ضمن برخورد قانونی، متخلفان هم جریمه نقدی شده اند. صرفه جویی توسط مجتمع های مسکونی، توصیه دیگر این مسوول بود که با آن امکان رسیدن آب به طبقات بالاتر فراهم می شود.

اسماعیلی، جلوگیری از تبخیر آب در کولرها با نصب سایبان، کاهش مصرف آبیاری فضای سبز، خودداری از شست و شوی حیاط منزل را از دیگر روش های صرفه جویی مؤثر توسط شهروندان عنوان کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 13 خرداد 97، کد مطلب: 97031306545، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
همه شهر ها باتنش هی آبی دارند روبرو میشوند , مردم باید از همین الان صرفه جویی را در درستور کار قرار دهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین