پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۲۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
رئیس چهاد کشاورزی بافق گفت: تولید پسته در این شهرستان با 357 تن برداشت، 80 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد که در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است. حمید عسکری باقر آبادی اظهار داشت: از 2 هزار و 236 هکتار زیر کشت..
شعارسال:رئیس چهاد کشاورزی بافق گفت: تولید پسته در این شهرستان با 357 تن برداشت، 80 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد که در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است. به گزارش یزدزیست ، حمید عسکری باقر آبادی اظهار داشت: از 2 هزار و 236 هکتار زیر کشت...

رئیس چهاد کشاورزی بافق گفت: تولید پسته در این شهرستان با ۳۵۷ تن برداشت، ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد که در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.

حمید عسکری باقر آبادی اظهار داشت: از ۲ هزار و ۲۳۶ هکتار زیر کشت پسته در این شهرستان یکهزار و ۲۸۶ هکتار بارور و بقیه نهال است.
رئیس جهادکشاورزی بافق، نوسانات دمایی، نبود تامین نیاز سرمایی، گرما زدگی در زمان تلقیح را از مهمترین علل کاهش میزان تولید پسته در این شهرستان بر شمرد.
این مسئول،پسته برداشتی را عمدتا از ارقام بومی،احمد آقایی، کله قوچی و اوحدی بیان و تصریح کرد: پسته این شهرستان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استان ها صادر می شود که در مجموع از محصولات مهم صادراتی کشور هم به شمار می آید.
عسکری با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بهره بردار در حوزه پسته بافق فعالیت دارند گفت: آب و زمین مستعد، کشاورزان این منطقه را به سمت و سوی پسته کاری سوق داده و هر سال بر تعداد پسته کاران بافقی افزوده می شود.
عسکری به سازگاری درخت پسته در دمای ۴۵ درجه بافق اشاره کرد و افزود: مقاومت این درخت در شرایط اقلیمی این شهر خوب و با سیستم آبیاری نوین کم آبخواه است و در سیستم قرق آبی هم ۲۵ روز دوام می آورد.
رئیس جهاد کشاورزی بافق، توزیع کود و سم ، آموزش و ترویج چگونگی کاشت و داشت و برداشت پسته را از خدمات این نهاد به پسته کاران بافقی عنوان کرد.
مساحت کل رمین های زراعی و باغی شهرستان بافق پنج هزار و ۲۲۷ هکتار است که توسط ۱۷۲ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۲۱ رشته قنات آبیاری می شود.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت یزد زیست، ،تاریخ انتشار30مهر 97، کدخبر: 14086،www. yazdzist.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
ا.ف75
به نظرم محصول پسته که یکی از محصولات شناخته شده و مطرح ایران توجهان نباید به این مقدار برسه باید دولت تمام حمایتش رو به جهت تولید بیشتر از تولید کننده باید انجام بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین