پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
عنایت اله بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز کمبود تولید کیوی در سال جاری را رد کرد و گفت: براساس مشاهده عینی باغات، تولید کیوی از وضعیت مساعدی برخوردار است که انتظار می رود در جهت حمایت از تولیدکننده، با اعمال نظارت بیشتر مسئله دلالی را حذف کنیم.

شعارسال: یک مقام مسئول گفت: براساس مشاهده عینی از باغات، امسال در تولید کیوی و مرکبات هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

عنایت اله بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز ، کمبود تولید کیوی در سال جاری را رد کرد و گفت: براساس مشاهده عینی باغات، تولید کیوی از وضعیت مساعدی برخوردار است که انتظار می رود در جهت حمایت از تولیدکننده، با اعمال نظارت بیشتر مسئله دلالی را حذف کنیم.

وی تولید کیوی در سال جاری را 150 تا 170 هزارتن پیش بینی کرد و افزود: با توجه به تولید مناسب کیوی، در تامین نیاز داخل و صادرات مشکلی نداریم و تنها در برخی مناطق ممکن است تولید کیوی کاهش داشته باشد.

به گفته بیابانی برخی افراد با اظهاراتی مبنی بر کاهش 25 درصدی تولید کیوی در سال جاری می خواهند جو بازار را برهم بزنند تا بیشترین سود را از آشفتگی بازار از آن خود کنند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز درباره آخرین وضعیت مرکبات بیان کرد: امسال بهترین سال را از نظر تولید مرکبات کیفی خواهیم داشت و همواره پیش بینی می شود که تولید به 4 میلیون و 300 تا 4 میلیون و 500 هزارتن برسد.

وی درباره آخرین وضعیت تولید سیب درختی بیان کرد: اگرچه سرمازدگی بهاره تا حدودی بر کاهش تولید سیب درختی تاثیر گذاشته است، اما میزان تولید بیش از نیاز داخل خواهد بود که همانند سال گذشته باید مقداری از آن به بازارهای هدف صادر شود.

قائم مقام خانه کشاورز در پایان با اشاره به اینکه افزایش قیمت سیب ارتباطی به تولید ندارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه تولید سیب مازاد بر نیاز داخل است، از این رو اختلاف قیمت میوه از باغ تا بازار ناشی از سودجویی عوامل دلال و واسطه است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 2آبان97، کدخبر: 6705382، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین