پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۶۵۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
دو منبع آگاه که در جریان فرآیند صادرات نفت عراق هستند، اعلام کردند که این کشور در راستای پایبندی به تحریم های آمریکا علیه ایران، در ماه آینده میلادی صادرات نفت خام از میادین نفتی استان مورد مناقشه کرکوک به همسایه شرقی خود را متوقف خواهد کرد.
شعار سال : منابع آگاه از تصمیم عراق برای متوقف کردن صادرات نفت از میادین شمالی به ایران در راستای پایبندی به تحریم های آمریکا خبر دادند.
به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، دو منبع آگاه که در جریان فرآیند صادرات نفت عراق هستند،  اعلام کردند که این کشور در راستای پایبندی به تحریم های آمریکا علیه ایران، در ماه آینده میلادی صادرات نفت خام از میادین نفتی استان مورد مناقشه کرکوک به همسایه شرقی خود را متوقف خواهد کرد.
دو منبع مذکور در گفت و گو با رویترز در این باره تاکید کردند که عراق در حال حاضر روزانه کمتر از ۳۰ هزار بشکه نفت خام را با تانکر از کرکوک به ایران صادر می کند.
یکی از این دو منبع اظهار داشت: در راستای تحریم های آمریکا، صادرات نفت کرکوک به ایران به وسیله تانکر در ماه نوامبر آینده متوقف خواهد شد؛ شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) به عنوان یک اقدام جایگزین، برای فروش ۳۰ هزار بشکه نفت سنگین در روز از یک میدان کوچک واقع در نزدیکی شهر موصل (مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور) از آغاز ماه آینده، در حال برنامه ریزی می باشد؛ سومو این پیشنهاد را روز گذشته (پنج شنبه) برای شرکت ها صادر کرد.
این دو منبع ضمن اعلام این که دولت فدرال تحت رهبری «حیدر العبادی»، نخست وزیر پیشین عراق در اواسط ماه جاری میلادی با دولت اقلیم کردستان برای از سرگیری صادرات نفت به بندر «جیحان» ترکیه از طریق اقلیم به توافق رسیده، تاکید کردند که این توافق برای آن که نهایی شود باید به موافقت و امضای «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر جدید این کشور و «ثامر الغضبان»، وزیر نفت کابینه وی برسد.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 5آبان 1397، کدخبر:650934،fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین