پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به سهم ۲.۲ درصدی گیلان در شاخص GDP گفت: این آمار شایسته و زیبنده گیلان نیست.پارسا ابراز داشت: ‌طبق آمارها نرخ بیکاری گیلان در بهار امسال بر اساس مطالعات و گزارش‌های طبقه‌بندی شده در مرکز آمار کشور حدود ۱۰٫۷ درصد است و در مابقی شاخص‌ها نظیر نرخ سالخوردگی جمعیت با آمارهای رو به رشد و در نرخ باروری نیز با کاهش میزان زاد و ولد مواجه است.

شعار سال: امیدعلی پارسا عصر امروز در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: سهم گیلان در حال حاضر از جمعیت کشور حدود ۳٫۲ درصد و سهم آن از تولید ناخالص داخلی(‌GDP) کشور ۲٫۲ درصد محاسبه شده است که به هیچ عنوان زیبنده این استان نیست.

رئیس مرکز آمار ایران‌ عنوان کرد:‌ وضعیت نرخ بیکاری و نرخ تورم در گیلان طبق آمارهای موجود از متوسط کشوری بهتر است اما این استان برای افزایش شاخص‌های تولید ناخالص داخلی خود به مؤلفه‌های اساسی نظیر مدیران جهادی به جای مدیران بروکرات،‌ محافظه‌کار و اقتدارگرا نیازمند است.

پارسا ابراز داشت: ‌طبق آمارها نرخ بیکاری گیلان در بهار امسال بر اساس مطالعات و گزارش‌های طبقه‌بندی شده در مرکز آمار کشور حدود ۱۰٫۷ درصد است و در مابقی شاخص‌ها نظیر نرخ سالخوردگی جمعیت با آمارهای رو به رشد و در نرخ باروری نیز با کاهش میزان زاد و ولد مواجه است.

وی تصریح کرد:‌ نرخ سالخوردگی در گیلان از متوسط کشوری بالاتر است یعنی این استان بسیار زودتر از سایر مراکز کشور به استقبال پدیده پیری جمعیت رفت به همین علت مدیران و دست‌اندرکاران دستگاه‌ها و مراجع ذیربط باید برای اصلاح این وضعیت برنامه‌های دقیقی را پیاده کنند.

رئیس مرکز آمار ایران‌ ‌در تشریح تاریخچه آمار نیز افزود: تا قبل از جنگ جهانی دوم جمع‌آوری و ارائه اطلاعات آماری به صورت کاملاً سنتی و خوداظهاری از مردم تهیه می‌شد اما پس از پایان جنگ این روند سنتی به نوعی اصلاح و در سال ۲۰۰۰ جای خود را با نظام آماری سطحی مبنا عوض کرد.

پارسا در مورد نظام آماری سطحی مبنا بیان داشت:‌ در این شیوه دیگر بر روی اطلاعات کسب شده از خوداظهاری‌های میدانی تکیه نمی‌شود بلکه زیرساخت‌های لازم به نوعی در تمام دستگاه‌های اجرایی کشور هدف فراهم می‌آید که تمامی اطلاعات افراد به صورت دقیق رصد و ثبت می‌شود.

وی در مورد استفاده از روش‌های جدید آماری در کشورمان نیز افزود:‌ نظام تهیه آمار بر اساس روش سطحی مبنا سال‌های سال در کشورهای توسعه یافته دنیا در حال استفاده است اما در کشور ما اخیراً ساز و کارهای آن با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در دستگاه‌های اجرایی در حال شکل‌گیری است.

رئیس مرکز آمار ایران دهه پیش رو را دهه آمارهای سطحی مبنا خواند و گفت: در این نظام،‌ اطلاعات شخصی هر فرد از لحاظ سن،‌ منطقه جغرافیایی،‌ قومیت و سایر حوزه‌های دیگر ثبت می‌شود و‌ ساختارها و مؤلفه‌های مورد نیاز آن نیز در کشورمان به سرعت در حال آماده شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض خبر تاریخ انتشار 3 آبان 97، کدمطلب: -----، www.nabzkhabar.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین