پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۹۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش و دانشگاه و هم چنین حوزه‌های علمیه، جای کتاب اربعین حسینی(ع) بسیار خالی است، چرا که دروس محبت و منزلت انسانی این کتاب گرانسنگ، داروی درد بی مهری و آثار خشونت جامعه نژادی و استثماری امروز بشر است.

شعارسال: حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش  اظهار کرد: در آموزش و پرورش و دانشگاه و هم چنین حوزه‌های علمیه، جای کتاب اربعین حسینی(ع) بسیار خالی است، چرا که دروس محبت و منزلت انسانی این کتاب گرانسنگ، داروی درد بی مهری و آثار خشونت جامعه نژادی و استثماری امروز بشر است.

وی ادامه داد: اجتماع بی‌نظیر اربعین از جامعه‌ای است که بر روی نمودن به خدا در حالت تسلیم و رضا استوار شده نه بر روابط نژادی، خویشاوندی یا قبیله‌ای و یا روابط انتفاعی و ستمگرانه جامعه ماتریالستی یا روابط قراردادی که رویکرد استخدامی و استعماری داشته و متکی بر منفعت‌های مادی یک طرف یا دو طرف قرارداد هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی با بیان اینکه در جامعه اسلامی مظهر عدالت اجتماعی تحقق بعد اجتماعی حیات طیبه در سوره نحل به شمار خواهد آمد، گفت: پیوندهای خشونت آمیز ناشی از [تحمیر- ترس -تهدید وارعاب] یا انتفاعی ناشی از [سودگرایی - استثمار یا استخدام دیگران] نیست بلکه ارتباط میان اعضای جامعه به ارزش‌های انسانی واخلاقی، معرفت، محبت و اطاعت از خدا [پیروی آگاهانه و اختیاری از نظام معیار دینی] معطوف است.

وی اضافه کرد: در چنین جامعه‌ای، روابط ظالمانه و تعصبات نژادپرستانه طرد می‌شود و بر اصل توحید به عنوان اساس تکوین و گسترش روابط اجتماعی عاطفی تأکید می‌شود؛ تعریف مذکور قادر است جامعه شناسنان جهان را برای اجتماع اربعین حسینی به قضاوت فراخوان دهد، چرا که وضع مطلوب زندگی بشر در همه ابعاد و مراتب، بر اساس نظام معیار اسلامی مبانی و ارزش‌های مقبول دین الهی است که تحقق آن باعث دستیابی به غایت زندگی یعنی قرب الی الله یا همان خدایی شدن خواهد بود،

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این عنصر قیم تقرب در راهپیمایی همه جانبه نگر اربعین امام حسین(ع) مشهود و ملموس است. این گونه زندگانی مستلزم ارتباط آگاهانه و اختیاری با حقیقت هستی و تشدید رابطه با او در همه شئون فردی و اجتماعی زندگی است که باید بر اساس انتخاب و اسلام باشد. مناسب با دینِ ملتزم آگاهانه و آزادانه­ نظام معیار؛ بنابراین یکی از مشخصات اصلی حیات طیبه، تکیه بر ارزش غایی زندگی ( قرب الی الله ) و نظام معیار متناسب با آن یعنی اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان اینکه با توجه به مبانی دین و ارزش‌های مقبول، لزوم پذیرش ربوبیت خداوند متعال به عنوان یگانه رب حقیقی جهان و انسان، توسط بشر استقبال می‌شود، افزود: در اجتماع بی نظیر اربعین حسینی، یگانه پرستی در محبت مثل زدنی زائران حسینی موج می زند، همان محبتی که جامعه بشری در قحطی آن گرفتار آمده است. این نظام معیار، جهت اساسی و روش تحقق حیات طیبه را در همه مراتب و ابعاد زندگی که در عناصر تشکیل دهنده اجتماع اربعین حاضر و ظاهر است با عنصر تقوا وجه تمایز اساسی حیات طیبه از زندگی غیردینی یا همان سکولار رایج محسوب می‌شود که نقطه اوج و حقیقت آن در جامعه جهانی مهدوی محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی با تأکید بر اینکه اجتماع اربعین بخشی از جامعه مهدوی را از ذهن به عین می آورد و از چهره رئالیسم آن نزد برخی متفکرین پرده برداری نموده و پاسخ غنی برای کسانی دارد که برخی از منابع دینی را کاربردی نیافته یا نمی یابند، گفت: داوطلبان در زیارت اربعین نعمت گرانقدر تقوای عملی یا خویشتن بانی رفتاری را در تشکیل جامعه مهدوی به نمایش می‌گذارند و در ادامه آن جشن اخلاق ملکوتی بر پا می‌کنند.

وی اضافه کرد: این اجتماع آزمایشی جامعه مهدوی پاسخی برای نظام سکولار دارد که دین حقیقی طبقه‌ساز و ساز طاق ندارد، بلکه قاعده و قانون احسان و عدالت در نظام آموزشی مهدوی را از آرمان و آمال به افعال و رفتار آورده که از سراسر جهان در این مدرسه فطرت با قلم رغبت ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام اجتماعی اربعین چرخش‌هایی را در ابعاد مختلف زندگی بشر به نمایش بین المللی نهاده است که به ذکر آنها پرداخت.

1-چرخش از مهر و محبت فردی به احسان و اطعام جمعی

-2 چرخش از زندگی اشرافی و تفاخری به زندگی ساده و تعاملی

3- چرخش ازپاداش مادی و سودگرا به پاداش معنوی خدمت رسان

4-چرخش از آموزش طبقاتی به آموزش همگانی

5 -چرخش از پرستش خدایان به پرستش خداوند عالمیان

6-چرخش از کنترل اداری و اجباری به خود کنترلی و خویشتن بانی

7-چرخش از رقابت و انتقام به رفاقت و استکمال

8 -چرخش از قبیله گرایی و نژاد پرستی به معرفت گرایی و فرشته خویی

-9 چرخش از ظلم پذیری و انفعال به ظلم ستیزی و عدالت پذیری

-10 چرخش از ظاهر گرایی و حس پرستی به معنویت طلبی و عقل مداری

-11 چرخش از دیوزدگی و دین گریزی به هم‌نشینی با فرشتگان و دین سالاری

-12 چرخش از زیباشناختی خیالی به هنر و زیباشناختی عقلی و شهودی

-13 چرخش از بخل و ذخیره سازی مادی به بخشش و ایثار قرآنی

-14 چرخش از بهره‌برداری تک بعدی به تعامل و تبادل همه جانبه

-15 چرخش از برتری جنسی و قومی به عدالت اجتماعی و تساوی حقوق انسانی

-16 چرخش از تبلیغ ظاهری حقوق بشری به تأمین و توزیع عملی حقوق همه موجودات

-17 چرخش از مسؤولیت پذیری فردی به مسؤولیت پذیری جمعی و تشکیل خانواده

18 -چرخش از تقدم قدرت و ثروت بر تحمل افتخاری نیاز مستنمدان

-19 چرخش از گرایش به علم مادی و تجربی به علم معنوی و ماندگار

20 -چرخش از تحدید سن آموزش و توقف آن به تعمیم آموزش همه جانبه و بدون توقف

21 -چرخش از درمان مادی آلام بشری به پیش‌گیری آسیب ها و آفات روحی و روانی

-22 چرخش از جامعه برده محور و بهره سالار به جامعه بی طبقه و خدمت رسان


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:8 آبان 1397 ، کدخبر: 13970805000443،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
بسیاری از چرخش های گفته شده، نظر شخصی و شعارگونه است. البته بعضی از بندها هم بسیار غنی و کاربردی هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
م.آ75
اینکه آموزش و پرورش در بحث فرهنگ اسلامی اصلا وبه هیچ وجه خوب کا. نکرده باید بازخواست بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین