پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
یک روز مانده به اربعین، خیل عاشقان و دلدادگان حسینی در مسیر کربلا قدم برداشته و برای رسیدن به کربلا و زیارت حرم حضرت سیدالشهدا(ع) لحظه‌شماری می کنند.

شعارسال: خیل عظیم عاشقان حسینی در آستانه اربعین از اقصی نقاط جهان در شهرها و مناطق مختلف عراق به صورت پیاده و سواره خود را به شهر مقدس کربلا می‌رسانند.

مسیرهای مختلفی برای حضور زائران اربعین پیش‌بینی شده است که بیشتر زوار مسیر نجف تا کربلا را برای حضور در حماسه اربعین و تشرف به کربلا انتخاب می‌کنند.

در این مسیر موکب‌های مختلفی قرار دارد تا به زائران پیاده‌روی اربعین خدمت کند، برخی از این موکب‌ها به پذیرایی از زائران می‌پردازند و برخی دیگر خدمات درمانی، اسکان و تغذیه را بر عهده دارند.

همچنین در حوالی هر شهر و روستایی، مردم آن شهر از زائران درخواست می‌کنند که به منزل آن‌ها بیایند و بتوانند خدمتی به زوار حسینی داشته باشند. میزبانی عراقی‌ها از زائران اربعین مثال زدنی است، تا جایی که آن‌ها همواره سعی دارند تا از زائران به هر نحوی که شده پذیرایی کرده و اجری از ثواب پیاده‌روی اربعین نصیب‌شان شود.

عراقی‌ها همواره در طول سال در انتظار چنین ایامی هستند تا بتوانند به زائران حسینی خدمت کرده و قدمی برای آن‌ها بردارند.

در طول مسیر نجف تا کربلا موکب‌ها به ارائه برنامه‌های فرهنگی نیز می‌پردازند، به طوری که علاوه بر مراسم‌های عزاداری سالار شهیدان، برنامه‌هایی توسط روحانیون موکب‌ها نیز برپا می‌شود.

در این بین اصحاب رسانه از کشورهای مختلف نیز به انعکاس پیاده‌روی اربعین حسینی می‌پردازند اما با این وجود بسیاری از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی از پخش حماسه اربعین از سوی رسانه‌های خود امتناع می‌کنند، غافل از اینکه شور حسینی قابل انکار نیست.

تلاش غرب برای منعکس نشدن حماسه اربعین/ عشق به امام حسین (ع) پنهان نمی‌ماند

«مایکل» یکی از زائران حسینی که برای نخستین بار از کشور آمریکا به پیاده‌روی اربعین مشرف شده است، می‌گوید: درست است که رسانه‌های آمریکایی چندان رغبتی به پخش حماسه اربعین و حضور میلیونی زائران امام حسین (ع) ندارند، اما وسایل ارتباط جمعی آنقدر در این دوران افزایش یافته است که هیچ ملتی نمی‌تواند حقایق عشق به امام حسین (ع) و شور عاشقان حسینی برای زیارت را پنهان کند.

وی که با یکی از دوستانش از برزیل به این سفر معنوی مشرف شده است، می‌افزاید: مردم امریکا تشنه شنیدن حقایق اسلام هستند و من امیدوارم حقانیت راه امام حسین (ع) در رسانه‌ها نفوذ کرده و حقایق اسلام را به جهان نشان دهد. من چندین بار زندگی نامه امام حسین (ع) را خوانده‌ام و از رشادت و فداکاری این امام مطلع هستم و خوشحالم که توانستم به زیارت ایشان مشرف شوم.

عشق به امام حسین (ع) رنگ، نژاد و زبان و حتی قومیت نمی‌شناسد. در این راهپیمایی عظیم از زن و مرد، پیر و جوان و حتی کودک و نوجوانانی از نقاط مختلف حضور دارند و به عشق شهدای کربلا طریق الحسین (ع) را طی می‌کنند.

هیچ‌چیز نمی‌تواند از عشق ایرانیان به امام حسین (ع) بکاهد

امسال بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی در حماسه اربعین حسینی شرکت کرده‌اند. این امر در حالی است که بسیاری از افراد کوردل تصور می‌کردند، وضعیت اقتصادی، تحریم‌ها و حتی برخی گران شدن وسایل حمل و نقل می‌تواند ذره‌ای از عشق عاشقان حسینی کاسته و آن‌ها را از سفر عشق منصرف کند، اما مردم با بصیرت و ولایی کشورمان با جان و دل نه تنها از اموال خود بلکه از زندگی‌شان نیز در راه امام حسین (ع) می‌گذرند و امسال نیز با حرکت عظیم اربعین همراه شدند.

زائران در شهرهای مختلف عراق حضوری شایسته داشته، به طوری که نه تنها در نجف و کربلا بلکه در کاظمین و سامرا نیز حضور یافته و به زیارت اعتاب مقدسه می‌پردازند.

برپایی موکب‌های اربعین در سامرا

امسال با تدابیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، بیش از یک هزار موکب ایرانی در شهرهای مختلف عراق برپا شده است که بیشتر این موکب‌ها در مسیر نجف تا کربلا بودند. همچنین در شهر سامرا نیز با کمک شیوخ این شهر و همچنین حمایت‌های مردم سامرا، موکب‌های پذیرایی از زائران برپا شدند.

این امر در حالی است که در سال‌های گذشته به دلیل عدم وجود امنیت و حملات داعش، کمتر کسی می‌توانست به سامرا مشرف شود، اما اکنون با پاکسازی این شهر از شر داعش و ایجاد امنیت کامل، بسیاری از زائران از نقاط مختلف به زادگاه حضرت مهدی (عج) و زیارت امامین عسکریین(ع) مشرف می‌شوند.

پیاده‌روی اربعین با حضور ایرانیان باشکوه‌تر شده است

«العابد» یکی از زائران سامرا با اشاره به وجود امکانات رفاهی برای زائران حسینی، می‌گوید: به لطف خداوند و با حمایت مردم ایران و تلاش‌های حشدالشعبی امروز شاهد برقراری امنیت و حضور زائران در سامرا هستیم. خوشبختانه پس از سرنگونی صدام و خروج امریکا از منطقه، برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور ایرانیان باشکوه‌تر شده است که برای این حماسه بزرگ تمامی نهادهای عراق به منظور میزبانی از زائران همکاری می‌کنند و همین پیاده‌روی اربعین موجب اتحاد بیشتر مردم عراق شده است.

وی با بیان اینکه میزبانی از مردم ایران برای ما افتخار بزرگی است، می‌افزاید: ما خوشحالیم که امسال هم توانستیم میزبان خوبی برای زائران اربعین باشیم اما امیدواریم تا پایان این مراسم این میزبانی به خوبی ادامه داشته و تمامی زوار حسینی از ما راضی باشند.

«غلام عباس» یکی از زائران افغانستانی اربعین نیز با بیان اینکه من هر قدمی که در مکسیر کربلا برمی دارم با نیت سلامتی مسلمانان و عجیل در فرج امام زمان (عج) است، می‌گوید: برای رسیدن به کربلا لحظه‌شماری می‌کند. بر اساس برنامه‌ای که دوستانم چیده‌ایم روز اربعین به کربلا می‌رسیم. من برای این دیدار و زیارت سال‌ها منتظر بودم.

پذیرایی از زائران اربعین در صحن حضرت زهرا (س)/ موکب‌های عشایر برای خدمت به زوار

علاوه بر این، در نجف اشرف نیز به دلیل باز شدن صحن حضرت زهرا (ع) بر روی زائران هر روز خیل عظیمی از عاشقان اربعین حسینی حضور دارند، به طوری که در این صحن علاوه بر اسکان و تغذیه، خدمات درمانی خوبی ارائه می‌شود و روزانه در این صحن بیش از ۷۰ هزار پرس غذا بین زائران توزیع می‌شود.

خدمت‌رسانی به زائران حسینی در هر منطقه و شهر و روستای عراق در حال انجام است به طوری که حتی عشایر این کشور چادرهایی برپا کردند تا در مسیر زائران حسینی از آن‌ها پذیرایی کنند.

دیدن صحنه‌های عشق حسینی این روزها آنقدر جلوه‌گر است که هیچ کسی نمی‌تواند این عشق و علاقه به اهل بیت (ع) را منکر شود.

میزبانی عراقی‌ها از زائران اربعین

شهر کربلا نیز به عنوان میعادگاه عاشقان امام حسین (ع) در این روزها حال و هوای خاصی دارد تا جایی که در هر گوشه‌ای از شهر موکب‌هایی برپا است و حتی مردم این شهر خانه‌های خود را برای پذیرایی و اسکان از زائران گشوده‌اند.

از ۵ کیلومتری حرم امام حسین (ع) خیل عاشقان اربعین حضور دارند و هر لحظه هم بر این تعداد افزوده می‌شود. بسیاری از موکب داران در کربلا شبانه‌روز به زائران خدمت می‌کنند و لحظه‌ای هم از خدمت‌رسانی به زوار خسته نمی‌شوند.

به گفته استاندار کربلا تاکنون ۱۰ میلیون زائر وارد کربلا شده‌اند و برخی از آن‌ها بعد از زیارت این شهر را ترک کرده و بسیاری از آن‌ها همچنان در کربلا مستقر هستند.

در هر ساعتی از شبانه‌روز حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مملو از جمعیت است و بسیاری از زائران با ذکر «لبیک یا حسین (ع)» و «یا ثارالله (ع)» به سمت حرم مشرف می‌شوند. دسته‌های عزاداری نیز در این ایام برپا هستند و مردم شهرهای اطراف کربلا با عشق و ارادت به سقای تشنه‌لب پس از سلامی به حضرت عباس (ع) به سمت حرم امام حسین (ع) می‌روند و با نوحه‌خوانی، زائران را نیز با خود همراه می‌سازند.

آمادگی مرزهای ایران برای استقبال از زائران اربعین

هم‌زمان با اربعین حسینی بسیاری از زائران در کربلا حضور خواهند داشت و این شهر آماده پذیرایی از زائران حسینی است.

همچنین برخی از زائران ایرانی اربعین امروز و فردا به کشور باز می‌گردند و مرزهای کشورمان برای پذیرایی از زائران آمادگی کاملی دارند تا جایی که به گفته دبیر ستاد مرکزی اربعین نه تنها حمل و نقل بلکه اسکان و تغذیه نیز برای زائران پیش‌بینی شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7آبان1397 ، کدخبر: 13970807000576: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین