پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
نیروی انسانی متخصص و دانش مدار جزء دارایی های یک سازمان و به عنوان مهمترین مزیت رقابتی و کمیاب ترین منبع در اقتصاد دانش محور امروز است.ارائه محصولات و خدمات متمایز و با کیفیت،کاهش هزینه ها، خلاقیت، نوآوری و افزایش رقابت پذیری از مزایای برخورداری از منابع انسانی کیفی و دانشی است
شعار سال : نیروی انسانی متخصص و دانش مدار جزء دارایی های یک سازمان و به عنوان مهمترین مزیت رقابتی و کمیاب ترین منبع در اقتصاد دانش محور امروز است.ارائه محصولات و خدمات متمایز و با کیفیت،کاهش هزینه ها، خلاقیت، نوآوری و افزایش رقابت پذیری از مزایای برخورداری از منابع انسانی کیفی و دانشی است، از این رو استراتژی کسب و کار سازمان های امروزی ضرورتا" بر روی منابع انسانی متمرکز شده است .
پرسنل هر سازمان نقشی کلیدی در رشد و توسعه آن در محیط متغیر و چالشی امروز بر عهده دارند. جذب نیروهای مستعد و توانمند و حفظ آنها در سازمان از دغدغه های جدی محسوب شده و این چالش، خود سبب ساز ایجاد فرآیندی مهم جهت شناسایی، تشخیص و انتخاب مناسب نیرو  گردیده است.

انواع نیروی انسانی در سازمان‌ها:

گروه اول:(گلدنمن‌ها)؛
نیروهایی که بیشتر از مسئولیت‌شان کار می کنند، آن‌ها بسیار توانمند و عالی هستند و در حدود یک درصد از نیروهای سازمان را تشکیل می‌دهند.

گروه دوم:(سیلورمن‌ها)
این گروه هم فراتر از انتظار کار می‌کنند البته نه به اندازه گلدنمن‌ها. 6درصد از نیروهای سازمانی سیلورمن‌ها هستند

گروه سوم:(برنزمن‌ها)
حدود 46 درصد نیروهای سازمان برنزمن ها هستند آن‌ها وظایف خود را خوب و به موقع انجام می‌دهند اما بیشتر از حد وظایف خود فعالیتی انجام نمی‌دهند.

گروه چهارم:(وودرمن ها)
نیروهای چوبی؛ نیروهایی هستند که اگر از سازمان بروند سازمان دچار ضرر نخواهد شد؛ 47درصد نیروها در این گروه قرار می‌گیرند.
 منبع: كتاب اداره کسب و کار در بحران اقتصادی

شعار سال، بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از کانال های تلگرام
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین