پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۶۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت و بانک مرکزی برای کاهش تاثیر نرخ آزاد ارز بر اقتصاد ملی در تلاشند با اقدام های مناسب فاصله قیمت در بازار ثانویه با ارز نیمایی را کاهش دهند.

شعارسال:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت و بانک مرکزی برای کاهش تاثیر نرخ آزاد ارز بر اقتصاد ملی در تلاشند با اقدام های مناسب فاصله قیمت در بازار ثانویه با ارز نیمایی را کاهش دهند

«رضا رحمانی»افزود: اگر ارز حاصل از صادرات به اقتصاد ملی برگردد عامل مهمی در کاهش فاصله قیمت ارز در بازار ثانویه با ارز نیمایی خواهد بود.

رحمانی تاکید کرد اکنون دولت منابع ارزی مناسبی در اختیار دارد و این می تواند در کاهش فاصله نرخ این دو ارز در بازار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: سهم ارز بازار ثانویه در اقتصاد ملی فقط سه درصد برآورد می شود اما بیشتر تاثیر آن روانی است و انتظار داریم دولت و بانک مرکزی با اجرای طرح های مناسب اقتصادی فاصله این 2 را کاهش دهد.

 دیروز (چهارشنبه) وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست هیات دولت اعلام کرد: تاکنون در روند ثبت سفارش ها مشکلی نداشته ایم و ارز مورد نیاز براساس اولویت ها و در حد مصرف تامین شده است.

رحمانی اضافه کرد: در بخش واردات کالاهای اساسی نیز مشکلی نداریم و ارز مورد نیاز آن تامین شده است و ذخیره سازی نیز به اندازه کافی صورت گرفته و تمهیدهای لازم برای واردات این کالاها به خوبی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون نوسان قیمت در کالاهای اساسی (گروه یک) کم بوده است اما در بخش کالاهای عمومی غیراساسی شاهد نوسان قیمت بوده ایم.

رحمانی بیان کرد: رییس جمهوری همواره بر کاهش نوسان قیمت ها تاکید دارد و سازوکارهای لازم برای آن را در نظر گرفته ایم که بخشی از آن به تامین کالا و بخشی نیز به نظارت و بازرسی ها مربوط می شود و ابزار لازم را نیز در اختیار داریم تا این مساله مهم عملی شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 10آبان 1397 ، کدخبر: 83085246،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین