پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴
محمود حجتی ، وزیر جهاد کشاورزی: ظرفیت ها و امکانات فراوانی در کشور وجود دارد و با اتکا به این ظرفیت ها و باورداشتن به توانایی های خود از شرایط گذرای تحریم های ظالمانه با موفقیت عبور خواهیم کرد.
شعارسال:محمود حجتی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه جهاد نصر،با اشاره به این که در دوران های دفاع مقدس و پس از آن، همواره تحریم های ظالمانه وجود داشته است،اظهار داشت:در حال حاضر،زیرساخت ها،ظرفیت ها و توانمندهای فراوانی در کشور وجود دارد که در گذشته نبود ولی ما با خودباوری و بهره گیری از ظرفیت های موجود توانستیم از شرایط سخت دوران جنگ تحمیلی با سربلندی عبور کنیم.

وی، القای روحیه ناکارآیی در مدیران و همچنین ترویج فضای یاس و ناامیدی در مردم را از روش های جنگ روانی بدخواهان عنوان کرد و افزود:ظرفیت ها و امکانات امروز کشور به ویژه در بخش کشاورزی با گذشته قابل مقایسه نیست به طوری که ما در حال حاضر ۴۰ میلیارد دلار درآمد ارزی از صادرات غیرنفتی داریم و با اتکا به توانمندی های کشور، این بار نیز با موفقیت از شرایط تحریم های ظالمانه عبور خواهیم کرد.

حجتی گفت:بحمدالله کشور برای سومین سال پیاپی از واردات گندم بی نیاز است و نان سفره های مردم از گندم تولید داخلی تامین می شود.

وی افزود:در حال حاضر ذخایر کالاهای اساسی به ویژه گندم در استان های مختلف کشور وضعیت و پراکنش مطلوبی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت شناخت و بهر گیری از ظرفیت های خدادادی موجود و همچنین ترویج و حاکمیت روحیه خودباوری در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: اجرای طرح هایی نظیر طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام که در تاریخ کشاورزی کشور بی نظیر است، پس از دوران دفاع مقدس دوباره اعتماد و روحیه توانایی گذر از شرایط سخت را در مدیران کشور زنده کرد.

حجتی،انتقال آب به کانون های بحرانی ریزگردها و نهال کاری در منطقه جنوب شرق اهواز را از دیگر اقدامات بی نظیر مدیران موسسه جهاد نصر که اغلب در دوران جنگ نیز حضور داشته اند، برشمرد و افزود:این اقدامات ثمره بهره گیری از امکانات و ظرفیت های کشور و تجلی باور داشتن به توانایی های خود است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:با وجود خشکسالی های کشور که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده،بی تردید اجرای طرح هایی همچون احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام،انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از دشت سیستان،احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در شمال غرب و غرب کشور و همچنین توسعه سامانه های نوین آبیاری در افزایش تولیدات کشاورزی در دولت های یازدهم و دوازدهم موثر بوده است.

وی با بیان این که آثار اجرای این طرح ها در آینده بیشتر مشهود و در دسترس خواهد بود، خاطرنشان ساخت:اجرای موفقیت آمیز طرح های یاد شده حاصل شناخت از امکانات و توانمدی ها و تحول در شیوه های اجرایی بوده است.

حجتی بر لزوم ارتقای شیوه های اجرایی طرح ها تاکید کرد و گفت:روش هایی را باید بکار گیریم تا از منابع و امکانات در اختیار،بتوانیم بیشترین خدمت رسانی را برای مردم انجام دهیم.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 9 آبان 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین