پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲
علیرغم برگزاری جلسات مکرر مسئولان برای رسیدگی به وضعیت متکدیان در سطح خیابان‌های شهرهای استان لرستان و دادن وعده‌ها، اما این قصه همچنان ادامه دارد.

شعارسال: این روزها در بیشتر خیابان‌های شهرهای لرستان که می رویم متکدیانی را می بینیم که در سنین محتلف با التماس به مردم تقاضا کمک می کنند و متاسفانه روز به روز هم تعداد متکدیان در حال افزایش است.

متکدیانی که به چند دسته معتادان، زنان بی سپرست، متکدیان حرفه‌ای، کودکان و برخی افراد نیازمند تقسیم می شوند و بیشتر آن ها از استانهای دیگر به لرستان مهاجرت کرده اند و اقدام به کسب درآمد از این طریق می کنند.

علیرغم تشکیل جلسات مختلف در استان برای ساماندهی این متکدیان، اما متاسفانه در سطح شهر نه تنها ساماندهی نمی‌بینیم بلکه سالانه بر تعداد آنها نیز اضافه می شود.

در جلسه کمیته ساماندهی متکدیان استان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان برگزار شد حبیب الله خجسته پور اظهار داشت: با مذاکرات و رایزنی حضوری که با فرماندار تبریز داشتم ایشان رفتار قهر آمیز بامتکدیان را تکذیب نمود و نبود متکدی در سطح خیابان راجلوگیری مردم از کمک های نقدی به این افراد دانست و با وجود راه اندازی موسسات و نهاد های خیریه مردم کمک های خود را در اختیار این موسسه ها گذاشته و کسانیکه نیازمند هستند با مراجعه به این مراکز در حد نیاز به انها کمک خواهد شد.

کودکان و متکدی گری

خجسته پور با تاکید بر دستگاه‌های مسئول جمع آوری متکدیان اشاره ای بر غربالگری آنها داشت و تصریح کرد: متکدی با معتاد متجاهر متفاوت است که همه آنها را نباید در یک صف قرار داد و باتوجه به اینکه شهرداری مسئول جمع آوری آنهاست بایستی در جمع آوری این افراد رعایت کند و اشد مجازات برای متکدیان حرفه ای در نظر گرفته شوند و با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندارلرستان عنوان کرد: متاسفانه جدیدا کودکانی در سطح شهر پشت چراغ قرمز با ایجاد مزاحمت برای ماشین هایی که پشت چراغ توقف کرده اند در حال تکدی گری هستند که چهره شهر را زشت و ناپسند کرده و بایستی با کار فرهنگی به مقابله با این موضوع برویم.

وی گفت: متکدیان و معتادین متجاهر که در شهرستان‌ها بازداشت می شوند نباید به خرم آباد مرکز استان انتقال داده شوند بلکه بایستی شهرداری برای آنها مکانی در نظر گرفته و سازمان مدیریت برنامه و بودجه منابعی برای تجهیز آنها در نظر گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان افزود: قصه پرغصه متکدیان همچنان ادامه دارد وتازمانیکه عرضه کمک از طرف مردم وجود دارد تقاضاهایی از جانب متکدیان بوجود خواهد آمد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 9آبان1397 ، کدخبر: 1865612: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین