پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
آمار معتادان متجاهر در استان البرز 1500 نفر و معتادان غیر متجاهر 48500 نفر هستند و در مجموع البرز 50 هزار معتاد دارد.زندانیانی که بنا به دلایلی ناخواسته مرتکب جرم و وارد زندان شده‌اند، پس از آزادی به دلیل سابقه‌ دار شدن در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل می‌ شوند که این امر زمینه آسیب بیشتر را به وجود می‌آورد، لذا باید برای حمایت از این زندانیان آزاد شده فکری کرد تا از جامعه طرد نشوند. همچنین حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب البرز می گوید: طی چند سال گذشته نشست‌ های زیادی برای ساخت و راه‌ اندازی اردوگاه بازپروری معتادان(ماده 16) و ماده 15 در استان برگزار شده اما خروجی مناسبی نداشته است.

شعار سال: «تعداد واقعی معتادان متجاهر در استان البرز، مشخص نیست»، این خبری بود که 20 آذرماه، احمد فاضلیان رئیس دادگستری استان البرز با اعلام آن گفت: برای ایجاد اردوگاه بازپروی معتادان(ماده 16) و تامین منابع مالی برای نگهداری آنها، دستیابی به آمار ضروری است.

معتادان متجاهر نقش به سزایی در بالا رفتن آمار سرقت ‌های خرد استان دارند، زیرا بیش از 60 درصد سرقت‌ های خرد توسط معتادان متجاهر صورت می‌ گیرد.

زندانیانی که بنا به دلایلی ناخواسته مرتکب جرم و وارد زندان شده‌اند، پس از آزادی به دلیل سابقه‌ دار شدن در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل می‌ شوند که این امر زمینه آسیب بیشتر را به وجود می‌آورد، لذا باید برای حمایت از این زندانیان آزاد شده فکری کرد تا از جامعه طرد نشوند.

همچنین حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب البرز می گوید: طی چند سال گذشته نشست‌ های زیادی برای ساخت و راه‌ اندازی اردوگاه بازپروری معتادان(ماده 16) و ماده 15 در استان برگزار شده اما خروجی مناسبی نداشته است.

اگر اراده عملی برای ایجاد این اردوگاه وجود نداشته باشد، با برگزاری جلسات کاری از پیش نخواهیم برد، لذا برای راه اندازی این اردوگاه دستگاه‌ های مرتبط باید در حد توان و به فراخور امکانات خود ورود کنند.

زمین مناسب برای راه اندازی این اردوگاه تخصیص و به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تحویل داده شده بنابراین مسئولان این شورا اقدامات لازم را انجام و نسبت به راه اندازی این اردوگاه و تحویل آن به بهزیستی اقدام کنند .

در صورتی که این اقدامات لازم در این خصوص صورت نگیرد، زمینی تحویل داده شده از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پس گرفته می ‌شود.

و اما اسدالله حیدری مدیر کل بهزیستی استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید: در جلسه اخیر شورای پیشگیری از جرم دادگستری البرز، دادستان کرج به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دستور داد تا محلی که برای پارکینگ در نظر گرفته است، با جذب اعتبارات به اردوگاه ماده 16 مبدل شده و تحویل بهزیستی شود.

زمین در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است اما از آن به عنوان پارکینگ خودروهای مکشوفه از قاچاقچیان استفاده می شده است که حسب دستور دادستان کرج باید به اردوگاه ماده 16 تبدیل شود.

البته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز اعلام کرد که با دریافت این مصوبه، از ستاد کشوری اعتبارات لازم را جذب و روند ساخت اردوگاه را پیگیری می کند.

در حال حاضر معتادان متجاهر در مراکز ماده 15 نگهداری می شوند، اگر چه نباید از ابتدا این تصمیم گرفته می شد اما به واسطه نبود اردوگاه ماده 16 در البرز این افراد به مراکز ماده 15 که ماهیت کار آنها کاملا تفاوت دارد ارجاع شده اند.

آمار معتادان متجاهر در استان البرز 1500 نفر و معتادان غیر متجاهر 48500 نفر هستند و در مجموع البرز 50 هزار معتاد دارد و شخصا معتقد هستم نباید این موضوع را کتمان کرد.

بهزیستی بر اساس شرح وظایفی که دارد مراکز اقامتی میان مدت و بلند مدت را راه اندازی کرده است و 121 مرکز ترک اعتیاد دارد، همچنین کلینیک های متادون تراپی نیز تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند و در مجموع این مراکز خدمات را به معتادان ارائه می دهند.

حیدری در خاتمه می گوید: یک مرکز زنانه و دو مرکز مردانه تی سی غیر دولتی نیز در البرز خدمات 3 الی 6 ماهه را معتادان ارائه می دهد.

آنچه مسلم است نداشتن یک اردوگاه اده 16 با وجود 50 هزار معتاد در استان البرز، معضل بزرگی است که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد و تلاش متولیان امر را برای ساماندهی موضوعی که می تواند آسیب های جدی تری را به دنبال داشته باشد می طلبد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری تیتر 1 تاریخ انتشار 24 آذر 97، کدخبر: 155249، www.titre1.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین