پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
بر اساس ابلاغیه رئیس‌جمهور در خصوص منع به‌کارگیری بازنشستگان، کارکنان و اعضای هیئت مدیره مناطق آزاد تجاری نیز مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شده‌اند.

شعار سال: رئیس‌جمهور اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را در تاریخ 27 شهریور برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کرده که طبق این قانون بازنشستگان از تاریخ ابلاغ آن، دو ماه یعنی تا 27 آبان برای ترک پُست فرصت دارند.

در خصوص اجرای این قانون تا کنون مباحث مختلفی در خصوص تغییر استانداران و شهرداران مطرح شده است اما نکته قابل توجه این است که این قانون به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و باید بدون استثنا به‌اجرا در بیاید، به‌عنوان مثال سؤالی که مطرح شده این است که؛ آیا دامنه شمول این قانون به مناطق آزاد تجاری نیز تسری پیدا می‌کند یا خیر؟ بر اساس نص صریح ابلاغیه رئیس جمهور و با توجه به اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان کارکنان و اعضای هیئت مدیره مناطق آزاد تجاری نیز مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شده‌اند. بر همین اساس لازم است سازمان مناطق آزاد تعداد بازنشستگان شاغل در این سازمان را اعلام کند و گزارش برکناری این افراد را منتشر کند.

قاضی‌زاده هاشمی عضو فراکسیون جوانان مجلس با تأکید بر اینکه "طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، برخی بازنشستگان به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تمکین نمی‌کنند و به‌دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای دور زدن قانون هستند"، گفت: در هر شرایطی، تمامی دستگاه‌های نظارتی عزم جدی برای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان دارند و هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی اجرای آن را بگیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 10 آبان 97، کد مطلب: 1866206:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین