پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۶۶۸۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
وزیر آموزش و پرورش گفـت: 30 درصد مدارس کشور نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارند که به 90 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.وی ادامه داد: همواره در 35 سال گذشته و حتی قبل از پیروزی انقلاب مشکل فضای آموزشی وجود داشته است، گرچه هرازگاهی در بخش‌هایی مشکلات کاهش داشته است اما معلمان همواره مشکلات متعددی داشتند، باید مسیر و روش آموزش و پرورش تغییر یابد تا در 40 سال آینده با این مسائل و مشکلات مواجه نشویم.

شعار سال: سید محمد بطحایی شامگاه پنج‌شنبه در نشست با فرهنگیان شهرستان خوانسار اظهار کرد: موانع و مشکلاتی بر سر راه آموزش و پرورش است که نمی‌گذارد به سمت پیشرفت و ترقی برود، آموزش و پرورش تضمین‌کننده آینده نظام و آینده‌‌سازان کشور است.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش به دلایل مختلف با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه است، افزود: فضا و تجهیزات آموزشی به نحوی نیست که بتوانیم آموزش و پرورش خوب را تقدیم آینده‌سازان کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نیروی انسانی ما انگیزه لازم و کافی را برای کار باکیفیت در اختیار ندارد، نیروی انسانی ما آموزش‌های لازم متناسب با شرایط روز را نمی‌گذراند، امکانات و تجهیزات لازم به معنای صحیح معلمی را در اختیار نیروی انسانی قرار ندادیم.

وی افزود: برنامه‌های درسی ما به شیوه کاملاً سنتی و با مسائل مختلف طراحی و اجرا می‌شود، مدیریت و نحوه اداره آموزش با مشکلات و اختلالات مزمنی مواجه است.

بطحائی تصریح کرد: کوهی از مسائل و مشکلات در برابر ما است که اگر به اتکای آموخته‌ها و تجارب ارزشمندی که نظام آموزش و پرورش دارد متکی نباشیم و امید به این‌که زیربنای کشور ما آموزه‌های دینی است قطعاً ناامید می‌شدیم.

وی ادامه داد: همواره در 35 سال گذشته و حتی قبل از پیروزی انقلاب مشکل فضای آموزشی وجود داشته است، گرچه هرازگاهی در بخش‌هایی مشکلات کاهش داشته است اما معلمان همواره مشکلات متعددی داشتند، باید مسیر و روش آموزش و پرورش تغییر یابد تا در 40 سال آینده با این مسائل و مشکلات مواجه نشویم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز 30 درصد مدارس کشور یعنی یک سوم مدارس به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی نیاز دارند که به 90 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم؛ این میزان هزینه برای ساخت و بازسازی برابر با 2 سال بودجه آموزش و پرورش بدون این‌که هزینه‌های جاری را پرداخت نکنیم.

وی با بیان این‌‌که تا زمانی که نیروی انسانی انگیزه کافی برای تحول نداشته باشد تحولی صورت نمی‌گیرد، ابراز کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از 14 میلیون و 23 هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل شدند که نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته و در مقایسه با 15 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، در 6 سال آینده این تعداد دانش‌آموز به 16 میلیون و 800 هزار نفر می‌رسد.

بطحائی با بیان این‌که باید به مسائل جاری آموزش و پرورش توجه شود، عنوان کرد: در مهرماه سال جاری 60 هزار معلم بازنشسته شدند که معادل کارمندان 3 وزارتخانه است، این موضوع از مسائل جاری آموزش و پرورش است که باید به آن توجه داشته باشیم؛ یک میلیون نیروی شاغل و 700 هزار نیروی بازنشسته داریم.

وی در ادامه اذعان کرد: مسیر و نگاه برای حل مسائل در آموزش و پرورش باید تغییر کند و از برنامه‌های 40 سال گذشته نباید استفاده کرد، نخستین اقدام تمرکز در نظام آموزش و پرورش است، مدیران مدارس باید استقلال کافی داشته تا بتوانند نوآوری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نخستین موضوعی که مانع حل مسائل است تمرکز شدید در تصمیم‌گیری است، رویکرد مدرسه‌محوری مهم‌ترین سیاست نظام آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی باید دلگرم باشد و نگران معیشت زندگی نباشد، برای رفع مشکلات معیشت معلمان رتبه‌بندی متناسب با موضوعات مختلف مانند شایستگی‌ها، محل خدمت و حضور در کلاس‌های مهارتی تعریف و در سال جاری به تصویب خواهد رسید.

بطحائی افزود: مسیر آموزش و پرورش تغییر کرده است و انبوهی از فشارهای آموزشی تحت عنوان کلاس‌های آزمون ‌و آموزشی را افرادی فرصت‌طلب و سودجو به دانش‌آموزان یاد می‌دهند که نسل جوان را نسلی منزوی تربیت می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس تاریخ انتشار 10 آبان 97، کدمطلب: 13970810000707، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
ا.ف75
من که میگم خیلی از این امارها اشتباهه و واقعیت چیز دیگه ای هست! اتفاقا با مدیریت درست بودجه هم حل میشه ولی خب دریغ از تدبیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
س.ح75
70درصد باقی هم وضع مناسبی ندارن همچین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین