پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۶۱۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
دو هزار دانش‌آموز هرمزگانی در 151 مدرسه کانکسی و کپری تحصیل می‌کنند.

شعار سال: «نوید احمدی»، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان افزود: از این تعداد، 110 مدرسه کانکسی در حوزه شرق استان قرار دارد که بر اساس آخرین آمارها، هم‌اکنون 33 مدرسه کپری در منطقه شرق و منطقه بشاگرد هرمزگان وجود دارد.
وی ادامه داد: مدل ساخت مدرسه درمناطق کوهستانی و مناطقی که پراکندگی جمعیتی در آنها بیشتر است و سبک کوچ‌نشینی دارند، تغییر می‌کند به همین دلیل به‌دنبال طراحی سازه‌های سبک با استاندارد بومی برای ساخت مدرسه در این مناطق هستیم. در حال حاضر 900مدرسه تخریبی با چهار هزار کلاس درس در استان وجود دارد که با روند فعلی اختصاص اعتبار، 20 سال طول می‌کشد مدرسه‌های تخریبی استان مقاوم و بازسازی شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار داشت: ضمن اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی، به منظور رفاه دانش‌آموزان و رفع کمبود مدرسه، 222 کلاس درس با هزینه 450 میلیارد ریال در سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش این استان شد. احمدی با اشاره به اینکه معیار سنجش رده‌های آموزشی در کشور، سرانه فضای آموزشی است، گفت: فضای استاندارد به ازای هر دانش‌آموز 8.3 مترمربع است، این درحالی است که متوسط کشور در حال حاضر 5.2 مترمربع است. وی سرانه فضای آموزشی در هرمزگان را 5.7 مترمربع اعلام کرد و افزود: تنها استانی که توانسته از 8.3 میانگین کشوری بالاتر برود استان یزد با 8.5 متر مربع فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 11 مهر97، شماره: 484230


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین