پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۴۴۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:تاکنون خیرین مدرسه ساز 20 درصد مدارس کشور را ساخته اند و اگر دولت سهم خود را به موقع تعمین وتخصیص داده و پروژه خیرین را به موقع تحویل دهد میزان مشارکت خیرین بیشتر خواهد شد.

شعارسال: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:تاکنون خیرین مدرسه ساز 20 درصد مدارس کشور را ساخته اند و اگر دولت سهم خود را به موقع تعمین وتخصیص داده و پروژه خیرین را به موقع تحویل دهد میزان مشارکت خیرین بیشتر خواهد شد.

 رخشانی مهر در حاشیه بازدید از پروژه‌های آموزش و پرورش در شهرستان اسدآباد استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در لایحه بودجه سال 97 اعتباری افزون بر 577 میلیارد تومان بابت نوسازی مدارس تخصیص و تامین اعتبار شده در حالی که در لایحه بودجه سال 98 این امر رشد 3 برابری داشته است.

وی افزود:نکته جالب در بودجه لایحه 98 توجه به پروژه های نیمه تمام خیرین بوده که براساس آن در ردیف نوسازی مدارس و طرح های نوسازی مدارس اگر خیرین پروژه ای را به میزان 30 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی برسانند ،دولت نیز مابقی کار را تامین اعتبار خواهد کرد که امسال این رقم از 577 میلیارد تومان در سال 98 به 1000 میلیارد تومان افزایش دارد.

رخشانی مهر یادآور شد:این میزان اعتبار در لایحه بودجه سال 98 با کل اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال 96 برابری می کند و اعتبار بی نظیری به شمار می رود.

وی این افزایش اعتبار را موجب مشارکت هر چه بیشتر خیرین در بحث مدرسه سازی دانست و ابراز امیدواری کرد: با اعتباراتی که داده شده بخش جدی از پروژه های نیمه تمام و مشارکتی خیرین و مردم تکمیل شود.

۳۰ درصد مدارس نیاز به بازسازی دارند

رخشانی مهر در جلسه مدیران و معاونین مدارس اسدآباد نیز ، اظهار کرد:در طول ۴۰ سال اخیر ساخت و ساز و فضاهای ماندگار بسیار خوبی در کشور انجام شده که مرهون دوره های مختلف انقلاب بوده است.

وی دهه ۶۰ را یکی از دهه های مهم در پیک مدرسه سازی عنوان کرد و افزود:با تشکیل انجمن خیرین مدرسه ساز در سال ۷۷ ،در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از فضاهایی که در اختیار داریم به کمک خیرین ساخته شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امروز به ازاء هر دانش آموز در سطح کشور ۵.۲ مترمربع فضا در اختیار داریم و این در حالیست که قبل از انقلاب این میزان فضا به ازاء هر دانش آموز ۱.۵ متر مربع بوده است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه از ۵.۲ دهم فضاها و مدارس موجود ۳۰ درصد فرسوده هستند، یادآورشددر سال ۸۲ در حدود ۷۰ درصد مدارس فرسوده و تنها ۳۰ درصد مقاوم بودند.

رئیس نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد:در طول برنامه پنجم و چهارم توسعه چهار میلیارد دلار از محل اعتبارات ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس تخصیص داده شد که این امر موجب مقاوم سازی ۷۰ درصد مدارس شده و تنها ۳۰ درصد مدارس نیاز به بازسازی دارند.

رخشانی مهر با اشاره به محدود بودن منابع گفت:برای تکمیل فضاهای آموزشی و مدارس به اعتبارات و خدمات خیرین ونقش آفرینی مردم نیازمندیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:در سال ۹۷ افزون بر ۶۵۰ میلیارد تومان توسط دولت برای پروژه های مشارکتی و خیرین مدرسه ساز تامین اعتبار شده که این امر برای اولین بار اتفاق افتاده است.

رخشانی مهر همچنین افزود:در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز اتفاق خوبی در این رابطه افتاده و ردیف اعتباری خیرین به ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارتقا و افزایش داشته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فضاها و مدارس را در بحث نوسازی با توجه به محدود بودن منابع باید به خوبی بسازیم گفت:در صورت عدم توجه به کیفیت ساخت در نوسازی و ساخت مدارس، همواره باید در گردش ساخت و ساز و تخریب باشیم که منابع این اجازه را به ما نمی دهد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار:16 آذر 1397 ، کدخبر:97091607578 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
س.ح75
انشالا که وضعیت مدارس خیلی بهتر از اینی که هست بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین