پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: برای تشکیل یک سانتیمتر مربع خاک، بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ سال زمان نیاز است.
شعارسال: سیدجمال موسوی اظهار کرد: حفاظت از خاک و کنترل فرآیند فرسایش، امری مهم و حیاتی است و اگر دنبال توسعه پایدار هستیم، باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرسایش خاک یکی از مسایل اساسی در کشورهای در حال توسعه است، اظهار کرد: فرسایش به‌طور طبیعی در حال تخریب لایه سطحی خاک است و در صورت تشدید فرسایش به علل مختلف، میزان آن بسیار زیاد و خسارت بار خواهد بود.

کارشناس منابع طبیعی یکی از اهداف اصلی آبخیزداری را کنترل فرسایش و جلوگیری از آن اعلام کرد و ادامه داد: آبخیزداری نقش مهمی در حفظ و نگهداری و بهره‌وری صحیح از جنگل‌ها و مراتع، تأمین آب سدها، کاهش رسوبات، کاهش خسارات ناشی از سیل و ... دارد.

موسوی با ابراز تأسف از وضعیت موجود کشور در زمینه محیط زیست گفت: در بحث بحران‌های زیست محیطی به فرسایش خاک زیاد توجهی نمی‌شود و معمولا آلودگی‌ها را در نظر می‌گیرند، در حالی که این نوع بحران زیست‌محیطی به‌شدت برای کشور و نسل آینده خطرآفرین است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 14 آبان 1397 ، کدخبر: 322602 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
می دونیم ولی نمی فهمیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین