پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۵۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور دسترسی آزاد به اطلاعات پایه و کاربردی علوم زمین چون فرونشست‌ها، زلزله‌ها و پتانسیل معدنی کشور از طریق وب سایت پایگاه ملی داده‌های علوم‌ زمین فراهم شد

شعارسال:از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور دسترسی آزاد به اطلاعات پایه و کاربردی علوم زمین چون فرونشست‌ها، زلزله‌ها و پتانسیل معدنی کشور از طریق وب سایت پایگاه ملی داده‌های علوم‌ زمین فراهم شد.

به گزارش ایسنا، تولید اطلاعات پایه برای بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله ماموریت‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی است. در این راستا محتوای اطلاعات پایه و کاربردی این سازمان بر بستر web gis در اختیار کاربران قرار گرفته است.این اقدام سازمان زمین شناسی در جهت الکترونیکی کردن اطلاعات و خدمات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور است.

اطلاعات مربوط به زمین‌شناسی که در حال تولید است در دو حیطه مرتبط با "مخاطرات زیست‌محیطی" از جمله آلودگی‌ها، فرونشست‌های زمین، سیل و زلزله و نیز اطلاعات "معدنی و شناسایی پتانسیل‌های معدن" است. این اطلاعات برای سازمان برنامه و بودجه، استانداری‌ها، سازمان حفاظت از محیط‌زیست، شهرداری‌ها و سازمان فضایی، فعالین بخش معدنی و خصوصی و غیره می‌تواند مفید باشد.

اطلاعات مربوط به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بیش از 60 سال قدمت دارد و تولیدات اطلاعات زمین‌شناسی از طریق پروژه داده‌باز (open data) در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد و دولت با نامه و مکاتبه و حتی فعالان این بخش می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

تاکنون به دلیل ارتباطات کم میان دستگاه‌ها این اطلاعات در سطح وسیع منتقل نمی‌شد؛ اما با جلسات متعددی که سازمان زمین شناسی با سازمان فضایی، سازمان جغرافیایی ارتش و سازمان نقشه‌برداری برگزار کرد تجاری‌سازی اطلاعات و دسترسی آزاد به اطلاعات برای اشتغال‌زایی و توسعه کسب و کار در این بخش فراهم شد.

این اطلاعات با آدرس http://webgis.ngdir.ir قابل دسترسی برای مخاطبان و علاقه‌مندان علوم‌زمین است. علاوه بر آن کارشناسان در حال بارگذاری اطلاعات بر مبنای web gis هستند و در حال حاضر ورود به این بستر با کلمه عبور امکان‌پذیر است و به زودی این درگاه پس از تکمیل اطلاعات برای عموم علاقه‌مندان قابل مشاهده خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار16آبان 97، کدخبر: 97081607874، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
ا.ف75
این مساله جزو ابتدایی ترین مسائل کشورهای در حال توسعه ست که باید از همه جای کشورشون خبر داشته باشن! من جای افتخاری نمی بینم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
م.آ75
چقدر خوب که مردم بتون دسترسی کامل به اطلاعا ت داشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین