پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: فرار از خدمت وظیفه، بیشترین جرم در نیروهای مسلح است اما نیروهای مسلح جزو پاک ترین، سالم ترین و بهترین ها هستند و پرونده زیادی در این حوزه تشکیل نمی شود.

شعارسال: معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: فرار از خدمت وظیفه، بیشترین جرم در نیروهای مسلح است اما نیروهای مسلح جزو پاک ترین، سالم ترین و بهترین ها هستند و پرونده زیادی در این حوزه تشکیل نمی شود.

حجت الاسلام عباسعلی فراتی روز پنجشنبه در آیین معرفی دادستان نظامی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: تقریبا پرونده های مربوط به فرار از خدمت وظیفه یک روزه رسیدگی می شود.

وی بیان کرد: همچنین در این ارتباط حکم مجرم همان روز صادر و اجرا شروع می شود اما در سایر پرونده ها میانگین زمان رسیدگی مشخص نیست.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان قضایی همراهی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در مبارزه با قاچاق است.

وی ادامه داد: در این زمینه هیچگونه کم کاری و کوتاهی در سازمان قضایی نیروهای مسلح دیده نمی شود و همیشه همراه و پشتیبان نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی هستیم.

فراتی افزود: در صورتیکه تخلفی در خصوص قاچاق مواد مخدر مشاهده شود با جدیت تمام مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه و به تبع آن سازمان قضایی نیروهای مسلح، پیشگیری از وقوع جرم است.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه حرف اول در نیروهای مسلح، نظم و انضباط و سلسه مراتب فرماندهی است از این جهت سازمان قضایی نیروهای مسلح نخستین همایش پیشگیری از وقوع جرم را سال 1371 برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: از آن زمان تاکنون بیش از 650 همایش پیشگیری از وقوع جرم در قالب چهار برنامه سیستماتیک پنج ساله در کشور برگزار شده است.

فراتی، نتیجه برگزاری همایش های مذکور را کاهش و کنترل جرایم دانست و گفت: جمع بندی گزارش این همایش ها سالانه به ستاد کل و به استحضار فرماندهی معظم کل قوا رسیده و برخی مسائل در مجلس شورای اسلامی مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شده است.

وی ادامه داد: همچنین بعضی فرامین رهبر معظم انقلاب خطاب به نیروهای مسلح به ویژه ستاد کل ابلاغ شده که در ارتباط با کاهش وقوع جرم بین نیروهای مسلح احساس سربلندی می کنیم.

معاون رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در قوه قضاییه چندسالی است که معاونت پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده اما در سازمان قضایی امسال پنجمین برنامه پنج ساله در حال برنامه ریزی است.

وی با تاکید بر رفتار صحیح و منطقی مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرد: در روایات و احادیث عصبانیت کلید همه بدی ها معرفی شده است.

فراتی یادآور شد: اگر سرباز گرفتاری برای مرخصی به حق یا ناحق وارد اتاق مدیر می شود برای پاسخگویی به وی مدیر باید اخلاق را رعایت کند.

وی گفت: یکی از وظایف مسئولان سازمان قضایی نیروهای مسلح این است به گونه ای رفتار کنند تا رفتارشان پیشگیری کننده از وقوع جرم باشد.

در این مراسم محمدعلی جلوه گر به عنوان دادستان نظامی خراسان جنوبی معرفی شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات،برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار :24 آبان 97 ، کد خبر: 83100535،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
م.م77
این سرباز هایی که از خدمت فرار میکنن در حین خدمت دقیقا چیو رو میخوان ثابت کنن
میخوان به کجا برسن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین