پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۶۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
با انتقال خط راه آن تهران تبریز به زیر زمین، 50 کیلومتر مربع به فضای شهری افزوده شده است، فضایی که می تواند سرنوشت بچه های لب خط را تغییر دهد.آنطور که مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران توضیح داده است؛ این محور در طولی حدود 9 کیلومتر در مناطق 17 و 18 بعد از بزرگراه نواب شروع شده و تا مسیل کن در انتهای منطقه 18 ادامه پیدا می کند. با نتقال خط راه آهن به زیر زمین ، فضایی به وسعت 50 کیلومتر مربع ایجاد شده که می تواند فضای بی نظیری برای ایجاد یکی از بزرگترین فضاهای شهری را در جهان فراهم می کند.

شعار سالحالا دیگر از لب خط در جنوب تهران خبر نیست، خط راه آهن به زیر زمین منتقل شده و 50 کیلومتر مربع با همکاری دولت و وزارت راه و شهرسازی به فضای شهری افزوده شده است.

50 کیلومتر مربعی که می تواند در صورت استفاده صحیح تمامی کمبودهای شهری جنوب تهران را برطرف کرده و محلات محروم تهران را از نظر امکانات شهری به سطح قابل قبولی برساند.

به طور مثال درخت کاری در این محدوده می تواند ریه تنفسی را در قلب تهران ایجاد کند و در کنار آن علاوه بر توسعه فصای سبز شهری، فضای تفریحی برای ساکنان این مناطق داشته باشد.

البته طبق گفته کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به این منظورمسابقه ای برگزار شده تا طراحان طرح های خود را برای استفاده بهینه از این فرصت ارائه کنند.

آنطور که مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران توضیح داده است؛ این محور در طولی حدود 9 کیلومتر در مناطق 17 و 18 بعد از بزرگراه نواب شروع شده و تا مسیل کن در انتهای منطقه 18 ادامه پیدا می کند. با نتقال خط راه آهن به زیر زمین ، فضایی به وسعت 50 کیلومتر مربع ایجاد شده که می تواند فضای بی نظیری برای ایجاد یکی از بزرگترین فضاهای شهری را در جهان فراهم می کند.

به گفته علی اکبری؛ این فضای شهری در مجاورت محروم ترین محلات تهران قرار گرفته که فاقد حداقل استانداردهای لازم برای زندگی و خدمات مورد نیاز هستند. اجرای این پروژه از سال گذشته در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و مسئولیت برنامه ریزی و طراحی آن به سازمان نوسازی شهر تهران سپرده شد.

در واقع با توجه به فرصتی که این پروژه می تواند برای شهر تهران فراهم سازد، سازمان نوسازی شهر تهران تصمیم گرفت که هرگونه اقدام برای طراحی و برنامه ریزی این فضای شهری را از طریق مشارکت و همکاری با جامعه متخصصین حرفه ای از جمله معماران، شهرسازان، متخصصین علوم اجتماعی، محیط زیست و سایر صاحبنظران در این حوزه انجام دهد تا بتواند بهترین ایده از میان ایده های ممکن را برای شهر تهران انتخاب کند.

از آنجایی که در این محدوده مالکیت زمین با وزارت راه و شهرسازی و بطور ویژه با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود، دولت و وزیر راه و شهرسازی در تحقق این ایده همراهی و همکاری قابل توجهی داشتند.

به گفته علی اکبری مسابقه بازآفرینی محور شهری (طراحی فضای فوقانی راه آهن تهران- تبریز) از هفته گذشته و در مقیاس بین المللی آغاز شده و بیش از 30 مجموعه برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده اند. در این میان 2 مجموعه آن نیز خارجی بودند و به دلیل استقبال قابل توجهی که از این مسابقه صورت گرفت، طبق مصوبه جلسه هیأت داوران مقرر شد زمان ثبت نام در این مسابقه تا 19 آبان ماه تمدید شود.

از قرار معلوم آئین نامه اجرایی این پروژه دهم خرداد ماه به تصویب هیأت وزیران رسیده و در شهر تهران، سازمان نوسازی به عنوان متولی این برنامه معین شده است.

بر اساس تفاهمی که با شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان شرکت توسعه گر و پیشگام در این حوزه صورت گرفت، 7 پروژه با ظرفیت حدود 3 هزار واحد مسکونی تعریف شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر شهر تاریخ انتشار 15 آبان 97، کدخبر: 84113، www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
س.ح75
البته باید توجه داشت که این مقدار بدون مدیریت باشه و بر اساس علوم دقیق شهری و مهندسی پروزه رو پیش ببرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین