پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از معضلات اصناف حضور واحدهای بدون پروانه است، عنوان کرد: بحث صدور پروانه یک موضوع حاکمیتی است که امسال در لیست مهم‌ترین سیاست‌های اتاق اصناف قرار گرفته است و این واحدهای بدون پروانه به‌زودی تعیین‌تکلیف می‌شوند.

شعارسال: مجتبی خسروتاج در پنجمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی امسال بر آن تمرکز خواهد شد، موضوع نظم‌دهی به پروانه‌های واحدهای صنفی است که وظیفه آن برعهده تمامی اتحادیه‌ها و با نظارت اتاق‌ها محول شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود زمانی که این وظیفه به تشکل‌های مردمی‌محور محول شده به همان میزان نظارت و کنترل بر فعالان بخش صنفی کشور نیز انجام شود.

به گفته وی، یکی از سیاست‌های اتاق اصناف امسال تعیین‌تکلیف واحدهای بدون پروانه است که هیات‌رئیسه اتاق اصناف نیز در این زمینه همکاری لازم را انجام خواهد داد.

خسروتاج افزود: زمانی که بحث ادغام اصناف و واحدهای صنعتی کوچک مطرح بود نگاه سیاست کلان وزارتخانه بر مجزا بودن صنف تولیدی و واحدهای صنعتی کوچک متمرکز بود، اما اکنون با ادغام این واحدها در کنار هم انتظار می‌رود به واحدهای اصناف تولیدی نیز توجه شود.

به گفته وی، تداخل قوانین خاص با قوانین عام یکی دیگر از معضلات این بخش در امسال است که باید برای رفع آن تمرکز بیشتری شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این یک معضل است و در واقع در قانونگذاری بی‌دقتی شده است و در برخی از مواقع قوانین از شدت لازم برخوردار نیستند و امسال سعی خواهد شد این مشکل برطرف شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 21اردیبهشت1395، کدخبر: 103453: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین