پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران نسبت به خرید دارو از بازار ناصرخسرو به مردم هشدار داد و گفت: سوداگران ناصرخسرو بی‌شرمی را به حدی رسانده‌اند که تاریخ مصرف داروها را به صورت کاملا آشکار تغییر می‌دهند و در مواجهه با اعتراض بیماران، توجیه می‌کنند که تاریخ مصرف داروها تا یک سال قابل تمدید است.

شعارسال: دکتر رهبرمژدهی‌آذر، ضمن هشدار نسبت به تهیه دارو از ناصر خسرو، گفت: متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که مردم مجبور می‌شوند داروهای مورد نیاز خود را از ناصرخسرو و سایت‌های مجازی غیر رسمی تهیه کنند. در این زمینه مردم باید بدانند که سلامت بیماران خود را در معرض خطری بیش از بیماری اولیه قرار داده‌اند. متاسفانه بحث تحریم‌ها و برخی کمبودهای دارویی، سبب رونق بازار ناصر خسرو شده و این موضوع نگرانی‌های زیادی را در جامعه داروسازی کشورمان ایجاد کرده است.

وی افزود: سوداگران ناصرخسرو بی شرمی را به حدی رسانده‌اند که تاریخ مصرف داروها را به صورت کاملا آشکار تغییر می‌دهند و در مواجهه با اعتراض بیماران، توجیه می‌کنند که تاریخ مصرف داروها تا یک سال قابل تمدید است. این درحالی است که چنین ادعایی، دروغ و کذب محض است.

مژدهی‌آذر تاکید کرد: هیچ شخصی حق ندارد تاریخ مصرف یک دارو را تغییر دهد و چنین حرف‌هایی هم که از سوی فروشندگان دارو در ناصرخسرو مطرح می‌شود، خلاف واقع است. مردم باید بدانند که آنها هدفی جز فریب مردم و پر کردن جیب قاچاقچیان دارو، دنبال نمی‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران افزود: متاسفانه در شرایط فعلی به نظر می‌رسد علاوه بر داروهای خارجی، داروهای ایرانی هم در ناصرخسرو عرضه می‌شود و در این خصوص باید اطلاع‌رسانی دقیقی به مردم انجام شود تا از خرید دارو جز از داروخانه‌های رسمی کشور پرهیز کنند.

وی در پایان تاکید کرد: حتی داروخانه‌های رسمی نیز مجاز به تغییر تاریخ انقضای داروها نیستند و این کار تخلف محسوب می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5آذر1397، کدخبر: 97090501560: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین