پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۷۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰
وزیر اقتصاد گفت: تضمین پرداخت غرامت، جبران زیان ناشی از توقف موافقتنامه،‌ تضمین خرید مالی و انتقال آزادانه ارز،‌ برخورداری حقوق و تسهیلات یکسان، امکان سرمایه‌گذاری به صورت صد درصد و پذیرش آن در تمام زمینه‌ها ، امکان صدور پروانه اقامت سه ساله برای شرکا و خانواده‌های آنها از جمله حمایت‌های ما از شرکای خارجی است.

شعارسال: علی طیب‌نیا در نخستین همایش فرصت‌های اقتصادی در سلامت گفت: رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نه تنها فرصت مغتنم و سودآوری در اختیار جامعه بین‌المللی قرار داده بلکه زمینه و فرصت مناسب برای مقابله با چالش‌های اقتصادی در حساس‌ترین منطقه که خاورمیانه است فراهم کرده است.

وی ادامه داد: تاثیر این اقدام در کاهش تنش‌های سیاسی و‌ آشوب‌های سیاسی و اقتصادی مشخص است و چشم‌انداز رشد بالای اقتصادی در کشور با جمعیت 80 میلیونی بازار بکر، منابع متنوع، نیروی کار تحصیل‌کرده، تنوع اقلیمی، مجاورت با بازار 300 میلیونی حوزه خزر و شبکه زیرساختی مناسب بیانگر شرایط مناسب برای سرمایه‌گذرای در کشور است.

طیب‌نیا ادامه داد: توجه به رشد برای ایجاد شبکه‌های تولیدی و قرار گرفتن در زنجیره تولید و بکارگیری سرمایه‌های خارجی نه تنها به شکوفایی ما و شرکای تجاری ما منجر می‌شود بلکه با ایجاد رونق در خاورمیانه می تواند به افزایش اشتغال که یکی از ریشه‌های تروریسم است را بخشکاند و به ثبات سیاسی اجتماعی کمک کند.

وزیر اقتصاد افزود: موفقیت دولت در دیپلماسی و اقتصاد از جمله کاهش تورم در مدت کوتاه از 40 به 11 درصد و دستیابی به رشد مثبت اقتصادی پس از رشد منفی با اعمال شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی که همراه با کاهش شدید قیمت جهانی نفت بود ما را در شرایط سختی قرار داد.

وی افزود: نگاه بلندمدت به همکاری‌های چندجانبه به اعتماد چند جانبه می‌افزاید و تاکید بر ثبات سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد تلاش خود را برای تسهیل شرایط کار و کاهش موانع تجاری یا رفع آن داشته باشیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به قانون رفع موانع تولید گفت: برای بهبود فضای اقتصادی و رقابتی‌تر تلاش می‌شود چرا که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حول محور افزایش کارایی، روابط بین‌المللی،‌اقدامات با ثبات، بهره‌وری بالا و کاهش موانع اداری و اقتصادی قرار دارد.

طیب‌نیا ادامه داد: سلامت و ارتقای شاخص‌های آن برای دولت ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حضور همزمان تیم اقتصادی دولت در این همایش حاکی از این حمایت است.

وی ادامه داد: دولت ایران بهبود وضعیت بهداشت و ارتقای شاخص‌های سلامت را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود در برنامه‌های ابلاغی از جمله قانون هدفمندی یارانه‌ها و بودجه‌های سنواتی مطرح کرده است.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: به همین دلیل طرح تحول سلامت با تزریق 3 میلیارد دلار به راه افتاد، 10 میلیون نفر با بیمه سلامت ایرانیان بیمه شدند، کاهش هزینه‌های پرداخت در بخش بستری به 5 درصد،‌بهبود خدمات درمان،‌حمایت 8.5 میلیون نفر در حاشیه‌ شهرها و بهره‌مندی بیش از 10 میلیون نفر از طرح تحول سلامت نمونه آن است.

وی افزود: هنوز بخش بهداشت ایران تا رسیدن به نقطه مطلوب و کاهش فاصله وضعیت فعلی با استاندارهای مطلوب بین‌المللی مشاهده می‌شود این در حالی است که نیازهای سلامت زیاد و منابع محدود است.

وزیر اقتصاد از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد با مطالعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود و مشوق‌های درنظر گرفته شده در عرصه سلامت حضور یابند.

طیب‌نیا ادامه داد: به دلیل عام بودن خدمات سلامت و جذابیت آن نگرش‌ها باید تغییر و رویکرد جدیدی برای حضور در فرصت‌های سرمایه‌گذاری اتخاذ شود و رویکرد جهانی هم نشانگر این موضوع است. چرا که بزرگترین کمپانی‌های دنیا به سراغ سرمایه‌گذاری در سلامت رفته‌اند.

وی ادامه داد: گردش مالی در حوزه سلامت بیش از 2 برابر نفت و گاز است این کمپانی‌ها اقدام به ساخت بیمارستان‌های زنجیره‌ای می‌کنند چون مطمئن به سودآوری آن هستند.

طیب‌نیا تاکید کرد: نگرش و دیدگاه خود را نسبت به ایران تغییر دهید و متناسب با واقعیت امروز ما کنید شرایط ما پس از تحریم متفاوت شده است. محدودیت‌های را به مزیت و تهدید را به فرصت‌ تبدیل کرده‌ایم و نوع همکاری ما در عرصه بین‌المللی تغییر کرده و تمایل داریم این همکاری‌ها حافظ منافع طولانی‌ مدت طرفین و منجر به توسعه پایدار ایران گردد.

وزیر اقتصاد گفت: ما رتبه اول تولید علم در منطقه را داریم و توانسته‌ایم برای اولین بار رتبه اول منطقه را کسب کنیم و 11 برابر رشد متوسط جهانی ارتقا داشته‌ایم. در عرصه سلول‌درمانی،‌بایو و نانودرمانی نیز از دانش روز بهره‌ گرفته‌ایم.

وی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی از اولویت‌های دولت ما است این حمایت‌ها همانند سرمایه‌گذار داخلی حتی بیش از آن خواهد بود تضمین پرداخت غرامت ، جبران زیان ناشی از توقف موافقتنامه،‌ تضمین خرید مالی و انتقال آزادانه ارز،‌برخورداری حقوق و تسهیلات یکسان، امکان سرمایه‌گذاری به صورت صد درصد و پذیرش آن در تمام زمینه‌ها ، امکان صدور پروانه اقامت سه ساله برای شرکا و خانواده‌های آنها از جمله حمایت‌های ما از شرکای خارجی است.

طیب‌نیا گفت: نرخ مالیات برای شرکای خارجی از 25 درصد فراتر نمی‌رود در مناطق آزاد معافیت مالیاتی به مدت 20 سال حاکم است و نیاز به اخذ ویزا وجود ندارد. ورود و خروج مواد اولیه و کالا برایشان آزاد است.

وی از امضای بیش از 60 کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل خبر داد و گفت: صندوق ثروت ملی ایران به نام توسعه ملی منابع بالایی دارد که امکان مشارکت را به آنها به همراه پرداخت تهسیلات به آنها می‌دهد.

طیب‌نیا گفت: ایران عاری از خشونت است و چشم‌انداز رشد اقتصادی برای همکاری با جمعیت جوان و تحصیل‌کرده با موقعیت جغرافیای سیاسی و اقتصادی ما شرایط مناسبی فراهم کرده است که بهتر است فرصت را از دست ندهیم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاريخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395، کد خبر: 13950225000457، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین