پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۹۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
با حکم دژپسند، وزیر اقتصاد، در روز پنجشنبه اول آذر هادی رحمانی فضلی پسر وزیر کشور به عنوان مشاور جوان وزیر جدید منصوب شد. در اخبار رسمی منتشره پسوند فضلی از نام فرزند وزیر حذف شده است. این اتفاقات باعث واکنش های گسترده ای از سوی مردم و همینطور چهره های سیاسی در فضای مجازی شد، که برخی از این واکنش ها را در مطلب زیر می خوانید.
شعار سال:با حکم دژپسند، وزیر اقتصاد، در روز پنجشنبه اول آذر هادی رحمانی فضلی پسر وزیر کشور به عنوان مشاور جوان وزیر جدید منصوب شد. در اخبار رسمی منتشره پسوند فضلی از نام فرزند وزیر حذف شده است. این اتفاقات باعث واکنش های گسترده ای از سوی مردم و همینطور چهره های سیاسی در فضای مجازی شد، که برخی از این واکنش ها را در مطلب زیر می خوانید.
سهند ایرانمهر در کانال تلگرامی خود درباره‌ی هادی رحمانی فضلی، فرزند وزیر کشور، نوشت:
با حکم دژپسند، وزیر اقتصاد، در روز پنجشنبه اول آذر هادی رحمانی فضلی پسر وزیر کشور به عنوان مشاور جوان وزیر جدید منصوب شد. در اخبار رسمی منتشره پسوند فضلی از نام فرزند وزیر حذف شده است.

رحمانی فضلی پیشتر در تلویزیون گفته بود ۳ فرزند بیکار در خانه دارد که بعدا گفت:

«بله، آنها دختر هستند که کار ندارند، پسرم شاغل است؛ بعد از اینکه این موضوع را مطرح کردم، چندین نفر به من پیشنهاد کردند حاضرند آن‌ها را استخدام کنند که در پاسخ به پيشنهادشان گفتم: شما اگر حاضرید فرزندان من را استخدام کنید بروید و فرزندان دیگران را استخدام کنید، بیکار زیاد است، من اگر قرار بود از رابطه استفاده کنم که تا الان استخدام می‌شدند».

روزنامه قانون پیشتر نوشته بود که هادی رحمانی فضلی پسر رحمانی فضلی، دانشجوی دکتری اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی، تنها فرزند شاغل وزير و عضو کارگروه اقتصاد مقاومتی وزارت کشور است.

*توضیحات فرهاد دژپسند

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصادی درباره دلیل انتخاب فرزند رحمانی فضلی به عنوان مشاور جوان وزیر، گفت:  ابتدا لازم می‌بینم خوشحالی و سپاسگذاری خودم را از حساسیت عزیزان و کسانی که این موضوع را مورد توجه و پیگیری قرار دادند، تشکر کنم؛ این نشان می‌دهد که عقل هوشمندی، امور را زیر نظر دارد و از این بابت باید احساس خوشحالی داشت.

وی افزود: اینکه هادی رحمانی فضلی پسر وزیر کشور است، کاملا درست است، اما علت انتخاب او به عنوان مشاور جوان، نسبتش با رحمانی فضلی نیست؛ بلکه آشنایی شخص خودم از توانمندی‌های ایشان است، زیرا او از دوره کارشناسی، یکی از دانشجویان خوبم بوده و به همین دلیل وقتی در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل شد، وی را به عنوان کمک استاد انتخاب کردم که در امور آموزشی و تحصیلی به بنده کمک می‌کرد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: هادی رحمانی فضلی در دوره دکترا نیز در همان دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی قبول شد و در این مرحله نیز مشاور پایان نامه ایشان بودم که موضوع رساله او نیز با پیشنهاد بنده انتخاب شد و اتفاقاً موضوعی بود که برای کشور مفید است و مقطع دکترا را نیز به موقع به پایان رساند.

دژپسند گفت: ایشان در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. بنابراین این گونه باید گفت ایشان سه مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه شهید بهشتی گذرانده و خودم نیز از توانمندی‌های علمی هادی رحمانی فضلی آگاهی دارم. دلیل انتخاب او به عنوان مشاور وزیر نیز صرفاً بدلیل جوان بودن و توانمندی‌هایش بوده تا ارتباط مناسبی با جوانان کشور و به خصوص جوانان اقتصاددان برقرار کند. آشنایی من با ایشان نیز در زمانی بوده که هیچ‌گونه رفاقت و ارتباطی با پدر ایشان نداشته‌ام.

وی عنوان کرد: نکته جالب‌تر این است هادی رحمانی فضلی اصلاً و ابداً از موقعیت پدرش در هیچ مقطعی مشاهده نکردم که استفاده کند و اگر فردی مثل من از این نسبت اطلاع نداشت از رفتار ایشان هرگز به این موضوع پی نمی‌برد؛ بنابراین انتخاب او صرفاً جهت استفاده و بهره‌گیری حداکثر از قابلیت‌های فردی بوده که از لحاظ علمی قابل قبول است و از نظر رفتاری نیز هرگز بدنبال استفاده از رانت پدرش نبوده است.

وزیر امور اقتصادی  و دارایی در پایان گفت: ضرورت دارد سهم و نقش جوانان را در مدیریت امور توسعه بدهیم تا مانع از گسست نسلی در مدیریت کشور شویم.

توئیت جواد امام را خواندیم و سوالی ذهن مان را درگیر کرد

آیا در مورد انتصاب داماد عزیز خودتان نیز همین انتقاد را داشتید ؟





مهاجری، فعال اصولگرا: وزیر اقتصاد، همین اول کارش، برای پسر وزیرکشور (هادی رحمانی فضلی) حکم مشاور زده اما پسوند فامیلی او را حذف کرده و او را هادی رحمانی نامیده.
وقتی در خبرمربوط به این انتصاب شجاعت و صداقت وجود ندارد و نام طرف سانسور می شود چه تضمینی هست که در گزارشهای اقتصادی، نیمی از واقعیت کتمان نشود؟



* انتصابات فامیلی رحمانی‌فضلی پایان می‌یابد؟

با حکم وزیراقتصاد در روز پنجشنبه اول آذر، هادی رحمانی‌فضلی، پسر وزیر کشور به عنوان مشاور جوان وزیر جدید منصوب شد اما در اخبار رسمی منتشره پسوند فضلی از نام فرزند وزیر حذف شده است!
گفتنی است بجز فرزند آقای وزیر، دامادش هم در وزارت کشور و هم در دانشگاه آزاد آکسفورد حضور داشته است.
همچنین دو برادر همسر رحمانی‌فضلی هم در وزارت کشور بودند، البته با یکی از آنها قطع قرارداد شده است.
سیدسلمان سامانی از نزدیکان رحمانی‌فضلی نیز که آخرین عنوانش رئیس شورای‌شهر فاروج بوده، اکنون خود را در قامت قائم‌مقام رحمانی‌فضلی معرفی می‌کند!

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
اول از همه مبارک آقازاده باشه , چشم حسود کور ؛ ولی آقای دژپسند شما حق ندارید از اعتماد مردم و رای مردم به آقای روحانی سوء استفاده نماید. شما که می فرماید بر اساس آشنایی شخص خودم از توانمندی‌های ایشان است.آیا به رزومه پرسنل وزارتخانه نخبه و مدیر و مدبر و کارآمدکه خار چشم معاونین تان هستند تا امروز نگاه کرده اید و توجه داشته اید و یا بنا است افراد خودتان را بیاورید و قرار است وابستگان و سفارش شدگان را با توجیهات اینجنینی سر کار بگذارید. مطمین باشید مردم می فهمند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین