پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۷۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۸
یک فعال اقتصادی ارتباط با دنیا و رفت‌وآمد شرکت‌های خارجی و هیات‌های تجاری را از جمله نکات مثبت اجرایی‌شدن برجام دانست و گفت: اگر رفع تحریم‌ها و برقراری روابط اقتصادی با دیگر کشورها به واردات گسترده محصولات نهایی منجر شود، تولید داخل آسیب می‌بیند.

شعارسال: محمدامین ابراهیمی، سرپرست مهندسی فروش و توسعه بازار شرکت توسعه صنایع نفت و گاز سرو گفت: اگر رفع تحریم‌ها و برقراری روابط اقتصادی با دیگر کشورها بدون حمایت اصولی از شرکت‌های داخلی باشد، بدون‌شک تولید داخل آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان با مشارکت بخش خصوصی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در سال 1383 شروع به فعالیت کرد.افزود: مجموعه مورد اشاره در زمینه تحقیق و تولید انواع کاتالیست‌های صنایع پتروشیمی، پالایش و فولاد و نیز طراحی و اجرای واحدهای تولید نفت مصنوعی (GTL) فعال است.

ابراهیمی ادامه داد: شرکت سرو، ایران را به جمع معدود کشورهای تولیدکننده کاتالیست در جهان وارد و تولید این محصولات را از انحصار غرب خارج کرد.

سرپرست مهندسی فروش شرکت سرو بیان کرد: این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 120 تن نیروی انسانی متخصص، در زمینه تولید انواع کاتالیست‌های مورد استفاده صنایع مذکور، طراحی و احداث واحدهای GTL و نیز اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و EPC صنایع نفت و گاز فعالیت می‌کند.

ابراهیمی افزود: این شرکت در حال حاضر حدود 100 نوع کاتالیست را در سبد محصولات خود قرار داده که در تولید برخی از آنها مقام نخست را دارد.

به گفته وی این شرکت در حال حاضر بیش از20 نوع کاتالیست را در سبد محصولات خود قرار داده است که در تولید اغلب آنها مقام نخست را در کشور دارد.

ابراهیمی افزود: شرکت توسعه صنایع نفت و گاز سرو، در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بحث صادرات است اما برای تحقق اهداف در این زمینه مجموعه‌های صنعتی داخلی باید پیش از پیش به یک برند ایرانی کاتالیست اعتماد و با ارائه تاییدیه‌های لازم دست ما را برای مذاکره با شرکت‌های خارجی بازتر کنند.

*رونمایی از دو محصول جدید

این فعال اقتصادی، اظهار کرد: شرکت سرو در نمایشگاه اخیر صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، از دو محصول جدید رونمایی کرد که عبارت بودند از کاتالیست متاینشن و شیفت دمای بالا که هر دو ویژه پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها هستند و برای نخستین بار در کشور تولید شده‌اند.

وی نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی را اصلی‌ترین رویداد مربوط به حوزه مورد اشاره در سال دانست و افزود: هدف ما از حضور در نمایشگاه، ارائه محصولات جدید، معرفی خدمات شرکت در حوزه بارگیری کاتالیست‌ها و راه‌اندازی واحدهای مرتبط، استحکام بخشیدن به روابط با مشتریان قدیمی و آشنایی با مشتریان جدید است.

سرپرست مهندسی فروش شرکت سرو، با اشاره به حضور پررنگ برندهای اروپایی در نمایشگاه گفت: برقراری تعامل با دنیا و رفت‌وآمد شرکت‌ها و هیات‌های تجاری می‌تواند از جمله نکات مثبت رفع تحریم‌ها باشد اما اگر این ارتباطات بازار ایران را به صورت گسترده در اختیار محصولات وارداتی قرار دهد، تولید داخلی آسیب جدی می‌بیند.

ابراهیمی، ادامه داد: نباید فراموش کرد که تحریم‌های شدید اقتصادی و ترک بازار ایران از سوی برندهای معتبر خارجی باعث افزایش اعتماد به شرکت‌های داخلی شد و برخی از آنها نیز توانستند در این دوران محصولاتی را برای نخستین بار در کشور تولید کنند.

وی گفت: اکنون که بار دیگر برندهای اروپایی امکان حضور در بازار کشور را دارند، دولت و صنایع مربوطه باید با حمایت از شرکت‌های داخلی مانع نابودی آنها در جریان این رقابت شود.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی، شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 26 اردیبهشت 1395، کدمطلب: 95022615916 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین