پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
چند سالی است که در نام چهارمحال و بختیاری گاهی در لیگ های فوتبال به ویژه لیگ برتر و دسته یک از سوی گزارشگران فوتبال شنیده می شود.این نام بردن از چهارمحال و بختیاری نه به خاطر 5 بازیکن این استان در لیگ های برتر و دسته یک است، بلکه به دلیل نام داورانی است که در فوتبال ایران و آسیا شناخته شده اند.

شعارسال: چند سالی است که در نام چهارمحال و بختیاری گاهی در لیگ های فوتبال به ویژه لیگ برتر و دسته یک از سوی گزارشگران فوتبال شنیده می شود.

این نام بردن از چهارمحال و بختیاری نه به خاطر 5 بازیکن این استان در لیگ های برتر و دسته یک است، بلکه به دلیل نام داورانی است که در فوتبال ایران و آسیا شناخته شده اند.

در لیگ برتر فوتبال 10 استان به عنوان مناطق داور خیر کشور مطرح است که یکی از اصلی ترین این استانها ، چهارمحال و بختیاری است.

در این بین چهارمحال و بختیاری با وجود اینکه مانند استانهای دیگر از زیرساخت های فوتبالی برخوردار نیست اما بخش عمده ای از داوران این استان در لیگ های مختلف قضاوت می کنند.

شاید یکی از مهمترین ارکان فوتبال مساله داوری باشد و با توجه به رقابت های تنگاتنگ در لیگ ها به ویژه لیگ برتر ، داوری فوتبال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

گاهی اعتراض سرمربیان به داوران باعث می شود فوتبالدوستان نیز نسبت به داوری حساسیت داشته باشند از این رو سخت ترین بخش فوتبال مساله داوری است.

با این اوصاف داوران چهارمحال و بختیاری در این فصل عملکرد مطلوبی از خود به نمایش گذاشته اند و در دیدارهای حساس موفق به ثبت کارنامه موفق شده اند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب های داوری فوتبال کشور نام می برد و می گوید: استعداد این استان در داوری مطلوب است.

فریدون اصفهانیان روز جمعه افزود: این استان در چهار دهه اخیر در سطح لیگ های مختلف فوتبال ایران داوران توانمندی را به ورزش کشور معرفی کرده است.

به گفته وی، در گذشته داورانی مانند حسین حیدریان، یدالله جهانبازی، باغبان، شمس، سعید زارع و در زمان کنونی داورانی و کمک داورانی مانند موعود بنیادی فرد، قهرمان نجفی و براتعلی مولوی و داوران دیگر، در لیگ های مختلف فوتبال ایران قضاوت کرده اند.

اصفهانیان یادآور شد: با توجه به جوانگرایی هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری در بخش داوری امید است این استان در زمینه داوری فوتبال در آینده نیز مانند زمان حال داورانی را به ورزش کشور معرفی کند.

 اکنون موعود بنیادی فر به عنوان داور برگزیده (الیت ) برخی از مسابقات بین المللی و آسیایی را قضاوت می کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:9 آذر1397 ، کدخبر:83117469 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
س.ح75
ولی متاسفانه تو فوتبال خیلی نقشی ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین