پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 هکتار از اراضی صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان به سرمایه گذاران واگذار شده است.

شعارسال: علی عبدلی افزود: این اراضی در قالب 61 قرارداد در شهرک های صنعتی این استان به سرمایه گذاران واگذار شده و میزان سرمایه گذاری این تعداد قرارداد 240 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت اسمی اشتغال این واحدها یکهزارو 300 نفر است که با راه اندازی آنها می توان چرخه اشتغال استان را به حرکت درآورد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر یکهزار و 276 واحد تولیدی در این استان وجود دارد که از این تعداد 947 واحد تولیدی شامل حدود 60 درصد از مجموع واحدها، فعال است.

عبدلی گفت: 22 هزار و 800 نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند و این آمار، جایگاه این شهرک ها در حوزه صنعت و تولید استان را نشان می دهد.

وی افزود: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولید کنندگان و استانداردسازی واحدها و تولید از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود که باید تولیدکنندگان به این عوامل دقت کنند.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

در حال حاضر 25 شهرک و ناحیه صنعتی از 35 مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و 100 واحد صنعتی را در خود جای داده است و 20 درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9آذر1397، کدخبر: 83117450: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
بسیار فکر و کار مناسبی بود و امیدوارم کلا اقتصاداستان در اختیار بخش خصوصی قرار بگیره و از این وضعیت نجات پیدا کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین