پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از واگذاری ۲۱۲ واحد گلخانه ای در استان به متقاضیان خبر داد.
شعارسال: رسول جلیلی ظهر پنجشنبه در اولین جلسه کمیته استانی هماهنگی اجرای نظام صدور پروانه واحدهای گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی در استان در سال جاری افزود: تمرکز جهاد کشاورزی استان بر توسعه واحدهای گلخانه‌ای به عنوان یکی از مهمترین پیشران‌های توسعه کشاورزی در کنار احیای دریاچه ارومیه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹ شهرک کشاورزی در استان وجود دارد که شامل، هشت شهرک گلخانه‌ای در سطح ۴۷۷ هکتار و یک شهرک شیلاتی در سطح ۳.۲ هکتار است.

جلیلی اضافه کرد: تا کنون از مجموع ۵۴۴ واحد گلخانه‌ای در استان به تعداد ۲۱۲ واحد گلخانه‌ای در سطح ۱۲۰ هکتار و ۲۲ واحد شیلاتی در سطح ۳.۲ هکتار به متقاضیان واگذار شده است و روند واگذاری نیز در قالب فراخوان به سرمایه گذاران همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری توسعه واحدهای گلخانه‌ای در سطح ۴۰۰ هکتار در دستور کار سازمان داریم یک فضای جدیدی در حوزه توسعه تولید در محیط‌های کنترل شده در بخش کشاورزی فراهم شده است که می‌توان با حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این زمینه، از این فرصت به وجود آمده در جهت ارتقای رونق تولید در بخش کشاورزی و همزمان رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

جلیلی اضافه کرد: در راستای توسعه شهرک‌های کشاورزی در استان، در حال حاضر ۵۸۲ هکتار از عرصه‌های ملی واقع در محدوده منطقه آزاد ماکو و شهرهای شمالی استان برای ایجاد واحدهای گلخانه‌ای شناسایی و امکان سنجی شده است که با تکمیل و آماده سازی زیر ساختهای این واحدها به متقاصیان و سرمایه گذاران در این زمینه واگذار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از سرمایه گذاران در زمینه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای با اعطای کمک‌های فنی اعتباری و مشوق‌های صادراتی حمایت می‌کنیم.

وی یاد آور شد: ارتقای راندمان تولید در واحد سطح به اندازه ۱۰ برابر کشت در فضای آزاد، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت و هزینه محصول تولیدی بدلیل کنترل دقیق آفات و بیماری‌ها با روش‌های کنترل بیولوژیکی و کاهش مصرف سموم، صرفه جویی در مصرف آب و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان و دانش آموختگان بخش کشاورزی را از مزایای استفاده از کشت‌های متراکم گلخانه‌ای است.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 29 فروردین 1398 ، کدخبر: 4594656 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین