پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال گذشته بزرگ ترین کانون حرکات اصلاحی از نظر تجهیزات، مساحت و فضا در سالن ورزشی امید بجنورد افتتاح شد.

شعارسال:  معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال گذشته بزرگ ترین کانون حرکات اصلاحی از نظر تجهیزات، مساحت و فضا در سالن ورزشی امید بجنورد افتتاح شد.

حسن لنگری  اظهار کرد: کانون حرکات اصلاحی برگ زرینی است که می تواند برای اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان نقش موثری ایفا کند.

لنگری در ادامه افزود: همچنین برای احداث کانون حرکات اصلاحی در دو شهرستان خراسان شمالی ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی استفاده از ظرفیت آگاه سازی اولیه برای پیشگیری را از مهم ترین اقداماتی عنوان کرد که جزء برنامه های آموزش و پرورش خواهد بود و تمامی نیروهای تربیت بدنی باید در جلسات انجمن اولیاء حضور داشته و مشکلات را مطرح کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت ادراه کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین به ارزیابی و غربالگری ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز اشاره کرد و گفت: از ابتدای هفته تربیت بدنی ۲۶ مهر ماه امسال اجرای این طرح آغاز و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

لنگری با بیان اینکه اجرای این طرح وزارتی ساختار قامتی از سال ۹۰ در کشور اجرایی شده، بیان کرد: از مهم ترین عوامل بروز این مشکل به فقر حرکتی و آسیب های نو پدید نظیر استفاده از تبلت، بازی های رایانه ای و استفاده از موبایل در مدت زمان زیاد است.

وی حمل کوله پشتی در مقاطع ابتدایی را از مهم ترین مشکلاتی عنوان کرد و افزود: آموزش های لازم برای حمل کوله پشتی به دانش آموزان و اولیا داده شده و اولویت اصلی در آموزش و پرورش آموزش و پیشگیری است و باید در این رابطه گام های بسیاری برداریم.

وی وظیفه اصلی آموزش و پررورش در بحث پیشگیری به آموزش درست نشستن، افزایش سواد حرکتی و سلامت، افزایش سلامت پیشگیری پ اشاره کرد و بر لزوم آموزش والدین نیز تاکید کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت ادراه کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه بر لزوم نشستن صحیح و استفاده از نیمکت های استاندارد تاکید کرد و گفت: نشستن دانش آموزان باید بر اساس الگوهای صحیح آموزش داده شود از سویی نیمکت ها براساس سن، قد و رشد دانش آموزان تعبیه شوند .

لنگری با بیان اینکه امسال، ۴۰ درصد دانش آموزان پایه ششم در تمام شهرستان های خراسان شمالی ارزیابی ساختار قامتی شده اند، اظهار کرد: در پایگاه های حرکات اصلاحی، معلمان تربیت بدنی با داشتن مدارک تخصصی در این حوزه دانش آموزانی که دارای مشکل هستند را شناسایی و در گام نخست با حرکات اصلاحی در کانون ها یا مشق حرکات اصلاحی سعی در بر طرف کردن مشکلات ساختار قامتی دانش آموزان را دارند.

وی اضافه کرد: چنانچه در گام بعدی حرکات اصلاحی بر طرف نشود به مراکز بهداشتی و درمانی معرفی می شود ضمن اینکه غربالگری دانش اموزان و از سویی ارائه حرکات اصلاحی ویژه دانش آموزان رایگان انجام می شود.

به گفته وی هدف از اجرای این طرح آن است که با کمک تمرین‌های بدنی از ناهنجاری‌های جسمانی پیشگیری و در صورت بروز آن ها را اصلاح کنیم.

لنگری بر دیگر اهداف این کانون اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای طرح کانون‌های حرکات اصلاحی برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و همچنین آگاه‌سازی اولیای دانش‌آموزان با مشکلات ساختار قامتی فرزندان خود است.

معاون تربیت بدنی و سلامت ادراه کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: همچنین با برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان سعی در رفع مشکلات ساختار قامتی آنان را داریم.

وی بر نقش موثر معلمان و به ویژه مربیان تربیت بدنی که ارتباطات ویژه‌ای با دانش‌آموزان دارند تاکید و اظهار کرد: معلمان و به ویژه مربیان تربیت بدنی نقش مهمی در تربیت فکری و جسمی دانش‌آموزان دارند، از این رو معلمان ورزش نه تنها در ورزش بلکه در تحصیل دانش‌آموزان نیز موثرند.

لنگری بیان کرد: اگر معلمان و والدین دانش‌آموزان از مشکلات ساختار قامتی فرزندان خود آگاه شوند قطعاً با اجرای چند حرکت و تمرین همراه این کانون‌ها خواهند شد، بنابراین بدون کمک والدین و معلمان تخصصی کاری از پیش نخواهیم برد.

وی درباره آیتم های اجرای حرکات اصلاحی، گفت: شانه افتاده، گردن به جلو، گردن پیامکی و ...از مهم ترین نشانه هایی است که با اجرای حرکات اصلاحی درمان خواهند شد.

به گفته وی آموزش و پرورش به دنبال استفاده از ظرفیت والدین برای تربیت آموزش و تربیت سواد حرکتی است.

خراسان شمالی حدود ۶۰۰ معلم ورزش و ۱۱۰ مراقب سلامت در اداره کل آموزش و پرورش این استان است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10آذر 1397 ، کدخبر:4473242 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
س.ح75
زنده باد
با اینکه یکی از فقیر ترین استان ها از لحاظ اشتغال و زیرساخت هستند اما واقعا عملکرد خوبی دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین