پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها، از برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای اجرای پروژه باروری ابرها در ۱۰ استان کشور خبر داد.

شعارسال: فرید گلکار با بیان اینکه برای اجرای این پروژه با همکاری نیروی هوا و فضای سپاه هیچ مانعی نداریم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این پروژه در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، کرمان و فارس از طریق هواپیما و مناطقی همچون خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی و غربی از طریق پهپاد اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار، باروری ابرها در استان کرمانشاه نیز به شیوه زمینی و از طریق ژنراتور انجام خواهد شد.

مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها اظهار کرد: قرارداد تامین پهپاد، مواد باروری، هواپیما و تجهیزات قابل نصب روی آن با نیروی هوا و فضای سپاه آماده شده و به زودی وارد فاز اجرا خواهیم شد.

گلکار با اشاره به تامین «فلیر» و «پیروپاترون» به عنوان مواد قابل استفاده در باروری ابرها تصریح کرد: فلیر توسط نیروی هوافضا و پیروپاترون توسط صنایع دفاع در داخل تولید می‌شود. امکان خرید خارجی این مواد نیز وجود دارد، اما از چندین منظر، بهتر و شایسته است، از تولید داخل استفاده شود.

مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان اینکه تا اواخر اردیبهشت‌ماه امکان اجرای بارور سازی ابرها در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صورت تسریع در انجام امور و تبادل تفاهم‌نامه با نیروی هوافضا امکان آغاز و آمادگی برای اجرای پروژه‌های افزایش بارش نیز وجود دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10آذر1397 ، کدخبر: 13970910000760: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین