پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
رئیس شورا در ادامه نطق آغازین شورا گفت:با همه تلاشها و نظارتهایی که صورت گرفته انتظارات جامعه مهندسی در شهر رشت برآورده نشده و گلایه هایی نسبت به آن بیان شده است. گزارشهای مختلفی که به ما می رسد از تخلفات مختلف شهرسازی خبر می دهد که تعدادش نیز کم نیست.

شعارسال: درجلسه شورای شهر رشت که به ریاست امیرحسین علوی برگزار شد، رئیس شورا با گرامیداشت ایام هفته یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی را گرامی داشت. وی افزود: امیدواریم پیرو آزادیخواهانی باشیم که نظام جمهوری اسلامی مرهون زحمات و افکار آن ها است. وی همچنین روز جهانی معلولین، روز مجلس و روز دانشجو را گرامی داشت.

انتظارات جامعه مهندسی در شهر رشت برآورده نشده است/ رانت اطلاعاتی به دفتر مهندسی خاص توسط بعضی مهندسان شاغل در شهرداری

رئیس شورا در ادامه نطق آغازین شورا گفت:با همه تلاشها و نظارتهایی که صورت گرفته انتظارات جامعه مهندسی در شهر رشت برآورده نشده و گلایه هایی نسبت به آن بیان شده است. گزارشهای مختلفی که به ما می رسد از تخلفات مختلف شهرسازی خبر می دهد که تعدادش نیز کم نیست. وی افزود: در ماده ۳۲ قانون مهندسی بند د اعلام شده، احدی از نظام مهندسی نمی تواند در ارائه خدمات مستقیم نظر داشته باشد، اما شنیده میشود از سوی مهندسان شاغل در شهرداری پرونده های ساختمانی بسمت دفاتر مهندسی خاصی در سطح شهر هدایت می شود. اگرچه این موارد با ارائه سند قابل اثبات نیست ولی گزارش ها از مناطق نشان می دهد این تخلفات انجام می شود و حجم آن نیز کم نیست.

علوی در ادامه اظهار داشت: باید ارائه خدمات صدور پروانه بصورت الکترونیک صورت گیرد و با اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان و نظارت دقیقتر می توان این تخلفات را کاهش داد. امیدواریم با اصلاحات طرح تفصیلی نظارت لازم در این زمینه اجرا شود. زیرا عده ای منافع خاصی برای خود تعیین می کنند که فرصت شغلی جوانان را گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات بازار نیز گفت: بافت قدیمی و خطراتی که بازار را تهدید می کند مشکلات زیادی ایجاد کرده است. هربلای طبیعی که اتفاق می افتد خطرات زیادی را برای بازاریان ایجاد می کند که امیدواریم شهرداری و شورا در این زمینه اقدامات جدی داشته باشد و سازمانهای دیگر نیز کمک کنند.

علوی در انتها گفت: بخشی از امور ما از جمله حوزه سرمایه گذاری معطل مانده است. بسیاری معطل تصمیمات نفر اول مدیریت شهری هستند که نیازمند تایید ما است که باید در این زمینه جلسه داشته باشیم.

شرایط شهر بغرنج به نظر می رسد/ برای جلوگیری از رانت مهندسی باید طرح تفصیلی ما اصلاح شود

رضا رسولی ناطق اول شورا با گرامیداشت ایام هفته درباره رانت حوزه مهندسی در مدیریت شهری گفت: در این زمینه خیلی مباحث را باید انجام دهیم. بررسی ها نشان می دهد در یک منطقه ۵ دفتر مهندسی، ۲۰ درصد به لحاظ تعداد و ۶۰ درصد به لحاظ مساحت پروانه های ساختمانی صادر شده است و نشان می دهد در این دفاتر، ساخت و سازهایی با مساحت بالا صورت می گیرد و به نوعی به دنبال درشت دانه ها هستند. در این زمینه باید طرح تفصیلی ما اصلاح شود و ساختاری فراهم شود که به نوعی ضوابط را به یک فلوچارت تبدیل کنیم.

وی در ادامه افزود: بحث ایجاد پایگاه اطلاعاتی مکان مند و ساختارهای کنترلی نیز بسیار مهم است. این رانت اطلاعاتی به نوعی مفسده ای را ایجاد کرده که حقوق یکسان مهندسی را به وجود نیاورده است. فکر کنم با اصلاحاتی که صورت می گیرد می توانیم ظرف یک سال این پایداری را ایجاد کنیم که شرایط عادلانه ای را برای شهروندان و مهندسان شهر به دست آوریم.

رسولی در ادامه گفت: شرایط شهر بغرنج به نظر می رسد . لغو ماده یازده موجب شده که سهم عمده منابع شهری از بین برود. اینها مسائل نگران کننده ای است که فضای مدیریت شهر را به یک رینگ خطرناک سوق می دهد. امیدواریم با اتحاد و همدلی فضایی ایجاد کنیم که بتوانیم به یک انسجام و اتفاقات خوب برسیم.

پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت بسیار کند است/ تعلل دولت در بحث خرید دستگاه زباله سوز جای تعجب دارد

فاطمه شیرزاد ناطق دوم شورا نیز در این جلسه با گرامیداشت ایام هفته با اشاره به روز جهانی معلولان گفت: در این حوزه مدیریت شهری برای خدمات رسانی مخصوص معلولان باید برنامه داشته باشد که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

این عضو شورا در ادامه گفت:پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت بسیار کند است. در این زمینه جلسات مختلفی گذاشته شده و وعده های زبادی داده شده که نتیجه ای نداشته است.

شیرزاد خاطرنشان کرد:تعلل دولت در بحث خرید دستگاه زباله سوز جای تعجب دارد. متاسفانه شنیده می شود که استاندار با این امر مخالف است که امیدواریم درست نباشد. وی ادامه داد: در گذشته با استاندار سابق ارتباط بهتری داشتیم و مطالبات ما سریعترپاسخ می گرفت که امروز چنین نیست و ما نیز گله مند هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت در ادامه گفت:ما آمادگی برای تملک زرجوب و گوهررود را داریم و حاضریم پای میز مذاکره واقعی بنشینیم. امیدواریم به جای وعده و جلسلت بیهوده به این مساله توجه کنند.

شیرزاد در انتها گفت:بیمه همکاران شهرداری چه رسمی و قراردادی دچار مشکل شده است که از ریاست شورا می خواهم مکاتبات لازم صورت گیرد. همچنین پروژه های نیمه تمام برای ایام دهه فجر باید با سرعت بیشتر صورت بگیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد گیلان، تاریخ انتشار: 12آذر1397 ، کدخبر: 22022: www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین