پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
عضو شورای شهر رشت گفت: طبق استاندار سرانه فضای سبز رشت باید ۹متر مربع باشد اما اکنون سرانه فضای سبز ما ۴/۲ دهم درصد است. چنین فضای سبزی برای شهری که اقلیم مناسبی دارد، یک فاجعه اکولوژیکی است.

شعارسال: عضو شورای شهر رشت گفت: طبق استاندار سرانه فضای سبز رشت باید ۹متر مربع باشد اما اکنون سرانه فضای سبز ما ۴/۲ دهم درصد است. چنین فضای سبزی برای شهری که اقلیم مناسبی دارد، یک فاجعه اکولوژیکی است.

احمد رمضانپور در نوزدهمین جلسه شورای شهر رشت گفت: معضلات و مشکلات رشت بسیار زیاد است و هر زمان که نطق دارم، به بیان بخشی از این مشکلات پرداخته و تلاش می کنم راهکار نیز ارائه دهم.

این عضو شورا با اشاره به وجود دو نوع فضای سبز در محیط های شهری که به دو نوع فضای سبز موثر و مفید تقسیم شده است، تصریح کرد: رشد فزاینده شهرنشینی و افزایش ترکیب جمعیتی شهری نسبت به روستا تبعاتی را برای مدیران شهری ایجاد کرده و بویژه در حوزه آب و خاک و فضای سبز شهری مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی به نقش‌های مختلف فضای سبز در محیط‌های شهری اشاره کرده و تاکید کرد: توسعه فضای سبز علاوه بر نقش اجتماعی و اقتصادی می تواند فضای زیست را برای جامعه شهری تلطیف کند.

رمضانپور ابراز کرد: طبق بررسی‌های سازمان مسکن و شهرسازی، سرانه قابل قبول فضای سبز بین ۷تا ۱۲متر مربع درنظر گرفته شده است.

طبق استاندار سرانه فضای سبز رشت باید ۹متر مربع باشد اما اکنون سرانه فضای سبز ما ۴/۲ دهم درصد است. چنین فضای سبزی برای شهری که اقلیم مناسبی دارد، یک فاجعه اکولوژیکی است.

رشت نه تنها از استانداردهای بین المللی بلکه از استانداردهای کلانشهری هم بسیار فاصله دارد.

رمضانپور در ارائه راهکارهایی برای توسعه کمی فضای سبز شهری مطالبی بیان کرد و تاکید کرد: حداقل کار این است که در فضاهای عمومی مدیربت شهری برای ایجاد فضای سبز اقدام فوری نماید و افزایش کمی فضای سبز داشته باشیم. حریم رودخانه‌ها و زمین های که بلااستفاده مانده است باید زیر توسعه فضای سبز قرار گیرد.

رمضانپور با اشاره به مراحل آخر واگذاری باغ لاکان به شهرداری ابراز کرد: افزودن باغ های شهری مثل باغ سالار مشکلات بسیار پسندیده بود و باید تلاش کنیم باغ ۷هکتاری زربافی، باغ خصوصی احمد زاده و داوودی را نیز با کمک خود مالکین احیا نموده و به فضای سبز اضافه کنیم.

وی همچنین خواستار کاشت نهال در مناطق ۵گانه و کنار رودخانه ها و ورودی های شهر رشت شد.

عضو شورای شهر رشت به درختهای ورودی شهر فومن اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه بعد از انقلاب نتوانستیم درختان مسیر فومن را نگهداری کنیم و به ناحق بخشی را هم از بین بردیم.

کاشت درخت در ورودی های شهر، کاری نیست که نتوانیم انجام دهیم. بنابراین باید حدود اربعه رشت و ورودی های چهارگانه رشت را درخت بکاریم.

رمضانپور تاکید کرد: برخی درختهای کاشت شده در فضای سبز عمومی مناسب محیط و اقلیم ما نیست و نگاه سلیقه ای جای کار کارشناسی را گرفته است.

حتی شاخ های درختان نیز غیر اصولی بریده می شود. بنابراین، نیاز داریم یک طرح جامع فضای سبز تدوین کنیم. شهر هایی که طبق قانون فضای سبز آن پایین است، راهکارهای قانونی ارایه دهیم. به عنوان نمونه، سازمان منابع طبیعی موظف هست اراضی مورد تملک خود را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد تا به سرانه فضای سبز شهری اضافه نماید.

رمضانپور همچنین به ضرورت راه اندازی پروژه آب خام اشاره کرد و گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور ، شهرداری ها باید سیستم آبیاری مدرن داشته باشند. افزون بر آن پیمانکار نگه داری فضای سبز موظف است اب را ۲۰سانت در زمین بفرستد . ولی اکنون شاهدیم با شیوه غیر اصولی فضای سبز شهری ابیاری می شود.

رمضانپور تاکید کرد: باید در حوزه افزایش کیفی فضای سبز تلاش ویژه ای صورت گیرد.

رمضانپور در بخشی از سخنان خود به ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذار اشاره کرد و ابراز کرد: نمی گویم با مجرمین برخورد نکرد، ولی در استانی که مدیران در محل کار خود امنیت ندارند و گرفتار می شوند، در چنین شرایطی هیچ سرمایه گذاری ورود نمی کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 5 دی 1396، کدخبر: 574889، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین