پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماري هاي مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري با رد شايعه سونامي ايدز در استان گفت: طي دو سال گذشته موردي از ايذر در مادران باردار در استان مشاهده نشده است.

شعار سال: دکتر محسن آذری‌پور رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماري هاي مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري، با اشاره به اینکه روند شیوع ابتلا به بیماری ايدز در کشور رو به افزايش است گفت: در حال حاضر عامل عمده ابتلا به اين بيماري از تزريق به وسيله سرنگ آلوده به رفتار جنسي پرخطر تغيير پيدا کرده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماري‌هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه درصد ابتلا در بانوان به بيماري ايدز در حال افزايش است، افزود: در حال حاضر سن ابتلا به اين بيمار به سنين ۲۰ تا ۳۵ سال کاهش پيدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۰ هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری HIV هستند، اضافه کرد: از این تعداد تنها ۲۴ هزار نفر شناسايي شدند.

دکتر آذری‌پور با رد شایعه سونامی ایدز در چهارمحال و بختیاري، ادامه داد: مهاجرت براي کار به کشورهاي حاشيه خليج فارس يکي از دلايل ايجاد زمينه ابتلا به بيماري ايذر در سال‌هاي گذشته در استان بوده است.
وی با بیان اینکه ویروس ایدز در زمان حاملگي از مادر به جنين منتقل مي‌شود، گفت: به‌منظور پيشگيري از اين انتقال، مادران باردار در دو نوبت تست HIV مي‌دهند، خوشبختانه طي دو سال گذشته موردي از مادر باردار مبتلا به بيماري ايدز در استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه درمان بيماري ايدز، افزود: در حال حاضر مبتلايان به اين بيماري به جاي مصرف ۱۰ تا ۱۲ قرص در روز يک عدد قرص مصرف مي‌کنند.

دکتر آذری‌پور با بیان اینکه مراجعه در مراحل ابتدایی ابتلا به بيماري ايدز در درمان اثر زيادي دارد، اضافه کرد: با آغاز به موقع درمان در بيماران مبتلا به ويروس HIV احتمال مرگ و مير به صفر مي‌رسد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماري‌هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ويروس HIV سيستم ايمني بدن را ضعيف مي‌کند، ادامه داد: دوره پنهان اين بيماري در برخي موارد به ۱۰ سال مي‌رسد.

وی با تاکید بر لزوم برطرف شدن بهت و وحشت مردم نسبت به مبتلایان به بیماری ايدز، گفت: براي ترغيب اين بيماران جهت تشخيص و درمان لازم است اکثر مردم براي تست ابتلا به ويروس HIV اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی جهانبین خبر، تاریخ 14 آذر 97، کد مطلب: -: www.jahanbinnews.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یوسفی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
0
آشنایی با معضلات اجتماعی و شناسایی آسیب های اجتماعی به روند شناسایی این بیماران کمک بسیار زیادی می کنه و باعث کاهش این بیماری در بین جوانان میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین