پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
استاد اقتصاد دانشگاه تهران با بیان اینکه بودجه دولت در سال ۹۸ عادلانه نیست، گفت: دولت باید اصلاحات اساسی در حذف یارانه پنهان انجام دهد.

 شعار سال : سیدمحمد صادق‌الحسینی ، درباره برخی از چالش‌های بودجه سال ۹۸ دولت، اظهار کرد: بودجه سال آینده با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده و برای مدیریت بهتر در سال آینده باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده مانند سال‌های گذشته بسته شده است و فرقی ندارد، افزود: دولت باید در اصلاحات ساختاری جدی در بودجه سال آینده ایجاد می‌کرد و این روش بودجه نویسی برای کشور اشتباه است.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آزادسازی یارانه‌های حامل‌های انرژی و سوخت باید در بودجه سال آینده انجام می‌گرفت، اضافه کرد: ۸۲ میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور از سوی دولت پرداخت می‌شود که عملاً بودجه کشور را در خود جای می‌دهد.

صادق‌الحسینی با بیان اینکه ۲۰ درصد بودجه کشور صرف یارانه‌ها می‌شود، ادامه داد: این‌گونه یارانه به اقتصاد کشور کمک نمی‌کند، بلکه سبب انحراف در مصرف در کشور می‌شود و عدم اصلاحات اساسی در سیاست‌گذاری اقتصادی سبب نتیجه ناعادلانه خواهد شد.

این تحلیل‌گر اقتصادی ادامه داد: عدالت اقتصادی یعنی اینکه فردی که دارای ماشین گران‌قیمت است باید هزینه‌ای بیشتر برای مصرف سوخت در کشور پرداخت کند و به این ترتیب نباشد که دهک‌های بالایی در جامعه ۱۹۳ هزار یارانه مصرف، ولی دهک روستایی ۱۱ هزار تومان از یارانه بهره کشور را استفاده کند. بنابراین بودجه سال آینده عادلانه نیست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:18 آذر 1397 ، کدخبر: 342431،wwwana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین