پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
وزیر کشور با اشاره به اینکه استانداری‌ها در بودجه سال آینده سه دهک یارانه‌بگیران را می‌توانند حذف کنند، گفت: باید این منابع صرف حمل و نقل و تولید شود.
شعارسال: عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش ملی روز حمل و نقل که صبح امروز در تالار همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶ آذر سال ۱۳۶۱ در شرایط سخت جنگ تحمیلی حمل و نقل عمومی کشور نظیر کامیون‌ها، خودروهای سنگین کمک‌های زیادی به دفاع مقدس و کشور کردند.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل کارهای زیادی را در زمان جنگ انجام دادند و تحرکات زیاد دشمن را مختل کردند، افزود: کامیونداران، رانندگان خودروهای سنگین و سبک نقش به‌سزایی در آن زمان داشتند و به علاوه اینکه مالکیت آنها خصوصی بود ولی با فریضه واجب زحمات زیادی را کشیدند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه کامیونداران و رانندگان حمل و نقل عمومی کمک‌های شایانی برای کشور انجام دادند، ادامه داد: حمل و نقل درون شهری یک موضوع میان بخشی بوده و نباید توسعه شهری به‌گونه‌ای باشد که مردم را با مشکل زیادی روبرو کند.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: مهندسی خیابان‌های شهری باید به صورتی باشد که تکنولوژی نیز در آن دخیل باشد و این نرم‌افزارها در حل مشکلات اداری و شهری کمک کنند. خیلی از مشکلات اداری کشور حل شده ولی هنوز ۵۰ درصد فعالیت‌های اداری در ایران الکترونیک نشده است.

وی افزود: سیستم خدمات‌رسانی و اداری ایران برای ۲۰ سال گذشته بوده و هنوز سیستم پاسخگویی ما کارتابل است و بعد از سه دهه سیستم ادارات هوشمند نشده و منافع برخی این‌گونه بوده که مردم به اداره‌ها مراجعه کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه هزینه‌های اجتماعی و فرهنگی ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهرها بسیار بالا است، تصریح کرد: ۸۰ تا ۸۵ میلیون لیتر سوخت روزانه در کشور مصرف می‌شود و بیش از هشت میلیارد دلار خسارت آلودگی هوا و پنج هزار نفر تلفات انسانی درون شهری از مشکلات ترافیک در کشور است.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور توانسته ارتباطات خوبی بین دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد کرده است و کمیسیونی نیز با موضوع حمل و نقل ایجاد شد و دو طرح برای خرید بیش از دو هزار و ۳۵۰ واگن در دستور کار قرار دارد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار کامیون و ۳۰۰ هزار خودرو در طرح فرسوده جایگزین شده و این رقم بسیار کم است، اعلام کرد: در ابتدای طرح هدفمندی یارانه قرار بر این بود که از منابع حذف یارانه‌ها به تولید و حمل و نقل داده شود ولی متاسفانه پرداخت یارانه‌ها به این دو مورد با مشکل مواجه شد.

وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم نیز با این مشکل روبرو شدند و در نظرسنجی که از مردم شد میزان ثبت نام برای دریافت یارانه‌ها بیشتر شد، بنابراین در بودجه سال آینده یارانه‌ها به استان‌ها واگذار شد.

وزیر کشور تاکید کرد: استانداری‌ها می‌توانند سه دهه از یارانه بگیران را حذف کنند و به حمل و نقل و تولید و معیشت اختصاص دهند و برای این کار شمار حساب ویژه‌ای نیز گشوده می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 26 آذر 1397 ، کدخبر: 344905 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین